Ubisoft ze świetnymi wynikami. Przychody z mikropłatności wzrosły o 83%
Ubisoft przedstawiło ciekawy i szczegółowy raport. Wynika z niego, że cyfrowa dystrybucja nabiera coraz większego tempa. Sama polityka gier w formie usługi sprawdza się z kolei bardzo dobrze z punktu widzenia finansowego.
Ubisoft opracowało sobie bardzo skuteczną strategię. Przekłada się na nią cykliczne wypuszczanie dużych produkcji z potencjałem sprzedażowym. Długoterminowe wsparcie mające ograniczyć odpływ graczy oraz często organizowane darmowe weekendy. Wszystko to w połączeniu z rozkwitem cyfrowej dystrybucji sprawia, że firma notuje kolejne wzrosty.
For Honor - 4 sezon startuje 14 listopada
Zacznijmy od Assassin's Creed Origins - odpoczynek wyszedł serii na dobre i gra okazała się już sukcesem finansowym. Sprzedaż z 10 dni od premiery jest dwukrotnie wyższa niż w przypadku Assassin's Creed Syndicate w analogicznym okresie. Najnowsza odsłona cyklu może się również pochwalić największym wsparciem po premierze. Seria idzie śladem innych tytułów z portfolio Ubisoft, które są przez długi czas rozwijane po premierze. Okazuje się, że taka strategia ma odzwierciedlenie w wynikach finansowych. Aż 40% ogólnych zysków firmy pochodzi z tytułów starszych, czyli tych wydanych przed marcem 2017 roku.
Od lat słyszymy również, że cyfrowa dystrybucja wypiera powoli nośniki fizyczne. Trend nabiera coraz bardziej na sile. Obecnie już 50% wszystkich zysków Ubisoft pochodzi z rynku cyfrowego. Assassin's Creed Origins zaliczyło z kolei 20% wzrostu cyfrowej sprzedaży względem poprzednika. Należy nadmienić, że zyski obejmują wszystkie dodatki DLC i mikropłatności - te z kolei zaliczyły ogromny wzrost generowanych przychodów o 83%
Patrząc na te liczby nie da się odeprzeć wrażenia, że cyfrowa dystrybucja zalicza w ostatnim czasie istną eksplozję. Mikropłatności również cieszą się powodzeniem i przynoszą ogromne pieniądze twórcom gier. Ubisoft może się pochwalić ogólnie 16% wzrostem zysków, które wyniosły aż €1.7 miliarda.