Paweł Musiolik Paweł Musiolik 28.07.2017 01:40
Battlefield 1 hitem. EA zarabia jeszcze więcej na DLC
743V

Battlefield 1 hitem. EA zarabia jeszcze więcej na DLC

Battlefield 1 może pochwalić się ponad 20 milionami graczy od dnia premiery. I mimo, że wynik ten nie mówi nic o aktywnych w grze osobach, to Electronic Arts ma co świętować.

Od premiery Battlefield 1 nie minął jeszcze rok więc ciężko porównywać popularność tej odsłony do poprzedniczek. Jeśli spojrzymy na liczbę aktywnych graczy, tragedii nie ma. W ciągu ostatnich 24 godzin, w sieciowej grze obecnych było 120 tysięcy osób na wszystkich trzech platformach (najwięcej oczywiście na PS4 - 62 388 graczy). Jest to wynik o dwa razy lepszy od Battlefield 4, które ma już 4 lata na karku.

Battlefield 1 - nowa mapa Prise de Tahure dostępna

Electronic Arts w najnowszym raporcie finansowym po zamknięciu ostatniego kwartału pochwaliło się, że w Battlefield 1 pojawiło się już 21 milionów graczy. Oczywiście wliczani się tutaj gracze kupujący grę na kilku platformach. DICE i EA są dumni z tego wyniku, co potwierdzają słowa Andrew Wilsona:

Pierwszy kwartał był dla nas niesamowity dzięki rosnącej liczbie graczy w naszych największych markach - The Sims, Star Wars, Battlefield i tytułach z serii EA Sports. Dzięki nim, nasz biznes i sieć z nim związana może się rozwijać.

Electronic Arts może pochwalić się przychodem netto na poziomie 644 milionów dolarów (wzrost o 204 mln). Wpływy netto wzrosły o 175 milionów do poziomu 1,449 miliarda dolarów w czym znaczący udział miała cyfrowa dystrybucja, która względem analogicznego okresu w 2016 roku poszła w górę o 190 milionów dolarów, przy jednoczesnym spadku wpływów z klasycznej, pudełkowej dystrybucji (wynik gorszy o 12 milionów dolarów).

Z takiego wyniku zadowolony jest odpowiedzialny w EA za finanse Blake Jorgensen:

Mieliśmy wspaniały początek tego roku fiskalnego, głównie dzięki usługom opartym na wydarzeniach wewnątrz nich. Nigdy nie mieliśmy tak dużych wpływów pieniędzy na początku roku. Pokazuje to, jak gry-jako-usługi zmieniły biznes.

W tym roku EA planuje premiery kilku kolejnych gier, które bez wątpienia dołożą swoją cegiełkę do sukcesu firmy. Dostaniemy Star Wars Battlefront 2, Need for Speed Payback, FIFA 18, The Sims 4 na konsolach, kolejne dodatki do Battlefielda 1, a w późniejszym czasie A Way Out oraz Anthem.

Źródło: https://www.ea.com/news/electronic-arts-reports-q1-fy18-financial-results

Tagi: battlefield 1 Digital Illusions CE Electronic Arts