Horizon Zero Dawn. Aktualizacja 1.20 - lista zmian
Horizon Zero Dawn otrzymało właśnie wcześniej zapowiadają aktualizację 1.20. Jakich zmian możemy się spodziewać tym razem?
Największą nowością w tej aktualizacji Horizon Zero Dawn jest rozbudowanie trybu zdjęć o nowe opcje pozwalające pozować Aloy, wybierając przy okazji jeden z trzech nowych filtrów. Także dostosowanie interfejsu zostało bardziej rozbudowane i możemy dokładniej decydować co i kiedy chcemy oglądać. Oprócz tego, gra doczekała się wieli nowości jeśli chodzi o aspekty typowo uprzyjemniające grę i korzystanie z interfejsu.
Przeczytaj naszą recenzję Horizon Zero Dawn
Poprawiono także sporo błędów związanych z zadaniami, ale także z obsługą PS4 Pro i nienaturalnie szybko działających wiatraków w pewnych momentach gry. Dzięki czemu konsola nie powinna już działać niczym silnik odrzutowca w trakcie gry. Zerknijmy więc na kompletną listę zmian.
Nowości
- Dodano nowe opcje w trybie zdjęć
- Dodano pozy dla Aloy
- Dodano różne wyrazy twarzy
- Dodano 3 nowe filtry obrazu
- Dodano opcję patrzenia w kamerę przez Aloy
- Dodano kartę "pozdrowienia z..."
- Poprawiono kontrolę kamery
- Dodano opcję ukrywania Aloy jeśli znajduje się w osadzie
- Dodano opcję masowego sprzedawania przedmiotów zebranych w jedną kupkę
- Dodano filtry i legendę na mapie
- Dodano nowe opcje dostosowania interfejsu
- Dodano niebieski pasek zdrowia, który symbolizuje energię najlepszej zbroi w grze
- Dodano zależne od poziomu trudności statystyki w najlepszej zbroi. Na trudnym poziomie zapewnia ona 40% mniejsze obrażenia, na najtrudniejszym - 66,6%
- Dodano opcję ukrywania nakrycia głowy Aloy
- Dodano opcję tworzenia kategorii i sortowania przedmiotów w ekwipunku
- Dodano kategorie w meni tworzenia
- Zielone oznaczają ukończone
- Białe - czekające na stworzenie
- Szare oznaczają niemożliwe do zrealizowania przedmioty
- Dodano opcję masowej sprzedaży przedmiotów
- Dodano czas gry do menu statystyk
- Poprawiono czasowe wyświetlanie podpowiedzi w samouczku
- Dodano opcję ustawienia czułości kamery w osi X i Y
Poprawki w postępach
- Poprawiono postępy w misji “The Point of the Spear” gdzie mogliśmy opuścić teren zadania zanim wykonaliśmy próbę odwagi przed rozmową z Rostem
- Poprawiono błąd w misji “A Seeker at the Gates" który powodował stworzenie zapisu poza bramą i uniemożliwiał nam powrót
- Poprawiono błąd w misji “The Womb of the Mountain” który powodował blokowanie postępu jeśli ukończyliśmy w trakcie walki samouczek z broni i wczytaliśmy grę na nowo
- Naprawiono błąd w misji “The Field of the Fallen” przez który Erend był blokowany w ziemi i nie można
- Poprawiono błąd w misji “The Sun Shall Fall” który powodował nieodpalenie scenki przed salą tronową
- Poprawiono błąd w misji “The Sun Shall Fall” gdzie gracz mógł utknąć podczas przeszukiwania okolicy misji
- Poprawiono błąd w misji “Deep Secrets of the Earth” powodujący blokowanie postępu po ostatniej aktualizacji
- Poprawiono błąd w misji “A Daughter’s Vengeance” powodujący blokowanie się Aloy w środowisku gry
- Poprawiono błąd w misji “Collateral” który powodował przerywanie rozmowy przez maszyny
- Naprawiono problemy w Kotle Xi z ukończeniem zadania
Ogólne poprawki
- Poprawiono atak z powietrza, który mógł nie działać poprawnie
- Poprawiono znikające ciało Aloy jeśli wykonywaliśmy atak z góry na kultystach
- Poprawiono ustawienie kamery i Aloy jeśli przybliżymy odpowiedni blisko kamerę
- Poprawiono zdublowaną broń w misji “The Point of the Spear”
- Poprawiono błąd w misji “Mother's Heart” podczas konfrontacji z Olinem gdy mogliśmy opuścić lokację i już do niej nie wrócić
- Poprawiono błąd w misji “The City of the Sun” w której nawet po ukończeniu pojawiały się samouczki
- Poprawiono błąd w misji “The Grave Hoard” pozwalający na opuszczenie mapy i zablokowanie sobie postępu
- Poprawiono błąd w misji “Deep Secrets of the Earth”, który pozwalał pominąć filmik i zablokować postęp w grze
- Poprawiono błąd w misji “Deep Secrets of the Earth” który powodował brak pojawienia się przeciwników
- Poprawiono błąd w misji “To Old Acquaintance” powodujący blokowanie się Aloy po interakcji z koszykiem
- Poprawiono latające łuki gdy w trakcie walki NPC siedzieli na krzesłach
- Poprawiono blokowanie się Aloy pod ziemią gdy korzystaliśmy z szybkiej podróży z Żyrafa
- Poprawiono blokowanie się broni gdy podczas podróży rzucaliśmy kamieniem
- Poprawiono błędy w animacji uszkodzonych maszyn
- Poprawiono wyświetlanie komunikatu zdrowotnego po przegraniu 3,5h
- Poprawiono animację upuszczania i podnoszenia przedmiotów w kotle Sigma
- Poprawiono exploit pozwalający na wjechanie do wioski Meridian na maszynie
- Poprawiono blokującą się SI Gromoptaka po ciągłym ogłuszeniu
- Poprawiono ustawienie kamery po próbie wjazdu na maszynie to miasta Sunfall
- Poprawiono spawnowanie się skrzynek ze skarbami
- Poprawiono komunikat o wyjściu z gry gdy grę uruchamialiśmy pierwszy raz i ustawialiśmy język z napisami
- Poprawiono losowe niebieskie linie widoczne podczas rozmów
- Poprawiono działanie spaczenia jeśli gracz starał się biec sprintem będąc zranionym
- Poprawiono zrzucanie Aloy z Żyrafa
- Poprawiono działanie modyfikacji 3 poziomu
- Poprawiono czas aplikowania wybranych rzadkich modyfikacji
- Poprawiono szybką podróż chwilę po tym jak weszliśmy w interakcję z przedmiotem
- Poprawiono wyświetlanie cieni gdy na PS4 Pro z TV 1080p wybieraliśmy opcję 4K
- Poprawiono przenikanie się mapy w budynkach
- Poprawiono nienaturalnie działające wiatraki w PS4 Pro podczas włączania mapy
- Poprawiono resetowanie się ustawień języka w grze
- Poprawiono wybór napisów w menu
- Poprawiono błąd z przeładowaniem zapisu podczas wyboru odprowadzenia Olina, który wrzucał nas do dalszego punktu kontrolnego
- Poprawki w detekcji kolizji
- Poprawki z dźwiękiem
- Drobne poprawki w tekstach
Poprawki zwiech
- Poprawiono wiele problemów powodujących wyrzucanie z gry