No Man's Sky działa wreszcie w 60 FPS!

Gry
1619V
No Man's Sky działa wreszcie w 60 FPS!
Paweł Musiolik | 13.03.2017, 13:39

No Man's Sky zostało kilka dni temu zaktualizowane o nową zawartość wraz z łatką ochrzczoną mianem Pathfinder. Poza nowymi elementami rozgrywki, produkcja Hello Games otrzymała także wsparcie dla PS4 Pro. Deweloper wspomniał o rozdzielczości 4K, ale okazuje się, że posiadacze TV z 1080p wyszli na tej poprawce znacznie lepiej.

Ekipa Digital Foundry postanowiła sprawdzić, jak No Man's Sky sprawuje się na PlayStation 4 Pro po aktualizacji wypuszczonej w zeszłym tygodniu. W trakcie testowania gry odkryto, że deweloper bardzo dobrze wykorzystał dodatkową moc PS4 Pro gdy odpalimy grę na TV 1080p. Nie wiadomo dlaczego nie wspomniano o tym jednak w oficjalnej liście zmian, gdzie widnieje jedynie wsparcie dla 4K, na którym gra... nie działa dobrze.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nasza recenzja No Man's Sky

Jeśli posiadamy TV obsługujący rozdzielczość 4K, gra odpalona zostanie w 3200x1800 i dalej obraz będzie skalowany w górę. W tym trybie jakość grafiki znacząco jest poprawiona pozwalając między innymi na większe pole widzenia. Minusem jest płynność gry, która ma problemy z zachowaniem stałych 30 klatek na sekundę, skacząc między 20 a 60 klatkami na sekundę. Gdy jednak po aktualizacji 1.20 odpalimy No Man's Sky na TV posiadającym wyłącznie 1080p, wtedy gra działać będzie w 60 klatkach na sekundę bez większych spadków w płynności. Podobny efekt osiągniemy, gdy ustawimy wymuszoną rozdzielczość 1080p n telewizorze z 4K.

No Man's Sky - aktualizacja 1.20 PS4 vs PS4 Pro

Oprócz poprawy grafiki, gra po aktualizacji na PS4 Pro znacznie szybciej wczytuje lokacje, osiągając czasami kilkanaście sekund przewagi względem zwykłej PS4. Oprócz tego, Digital Foundry chwali wykorzystanie technologii HDR, która w tym tytule wygląda niesamowicie jeśli ktoś posiada odpowiedni telewizor.

Źródło: własne

Komentarze (13)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper