Wciel się w wiedźmina! Szkoła wiedźminów zaprasza na zamek do wspólnej zabawy

Gry
1747V
Wciel się w wiedźmina! Szkoła wiedźminów zaprasza na zamek do wspólnej zabawy
Andrzej Ostrowski | 30.08.2016, 15:38

Uczestnicy Szkoły Wiedźminów przez 3 dni wcielają się w postaci ze świata książek Andrzeja Sapkowskiego. Walczą z potworami, używają magii i współtworzą historie pełne moralnych dylematów. Macie ochotę na LARP-a, czyli zabawę w tak zwane „live action role-playing”?

Podczas każdej edycji uczestnicy przeżywają trzy dni jako adepci wiedźmiństwa: biorą udział w zajęciach z szermierki, łucznictwa czy alchemii, dokonują moralnych wyborów i mają wpływ na losy swoje oraz pozostałych bohaterów. Scenariusze odbywają się na zamkach Grodziec i Moszna. Są przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich, ponieważ fabuła oddaje ciężki klimat książek Sapkowskiego. Wszystkie elementy gry mają charakter symulacji. Uczestnicy otrzymują kostiumy, a zamek, z którego scenograf wyklucza wszystkie współczesne elementy, jest na ich wyłączność. Twierdza ożywa dzięki kilkudziesięciu aktorom, wcielającym się w nauczycieli, potwory, czarodziejki oraz pozostałe postaci tła. Realizm świata wspierają specjaliści od efektów specjalnych, charakteryzatorzy, pirotechnicy. Jedyne, co leży po stronie gracza, to zachowywanie się tak, jakby rzeczywiście przeniósł się do świata wiedźmina.

Dalsza część tekstu pod wideo

„The Witcher School” to projekt polskich pasjonatów z zespołu 5 Żywiołów. Przez poprzednie edycje przewinęło się już kilkaset osób. Dotychczas najmłodszy z graczy miał 18 lat, a najstarszy ponad 60. To osoby z różnych środowisk: studenci, lekarze, managerzy, programiści, prawnicy... Ponad 70% graczy nigdy wcześniej nie brała udziału w takiej formie rozgrywki. Większość wraca.

Opowieść zaczyna się na dwieście lat przed historią znaną z komputerowej wersji „Wiedźmina”. Scenariusz powstaje w zgodzie z oryginałem, ale opowiada o innych wydarzeniach. Organizatorzy działają w porozumieniu i za zgodą studia CD Projekt. W międzynarodowej edycji gry, która odbędzie się pod koniec września, wezmą udział uczestnicy z 19 krajów z całego świata.

Zaplecze twórców składa się z około 40 osób, w tym większość wspiera grę, wcielając się w postaci BN-ów, w tym około 20 w role stałe. Zespół scenariuszowy składa się zawsze z trzech osób: Krzysztofa Maja, Zofii Urszuli Kalety oraz Bartka Zioło. O oprawę scenograficzną dba Grzegorz Czarniecki oraz Piotr Sawicki. Nad całą grą czuwa główny organizator, Dastin Wawrzyniak z agencji 5 Żywiołów.

Nigdy nie słyszeliście o LARP-ie? Warto więc wspomnieć, że LARP (live action role-playing) to aktywność na pograniczu gry i sztuki. Uczestnicy improwizują, odgrywając role i wspólnie przeżywając oraz tworząc historie. Udział w larpie oznacza, że przez kilka godzin (lub dni) uczestnicy będą częścią świata, który dotychczas obserwowali jakby zza szyby — czytając książkę, oglądając film, grając w grę komputerową. Wcielają się w bohaterów, noszą kostiumy i przeżywają przygody, decydując, jakich wyborów dokonają i jak pokierują historią. To łatwe. Po prostu zachowują się tak, jak według nich powinny zachować się postaci.

Poniżej zamieszczamy wszelkie ważne informacje związane z wydarzeniem:

Daty:

  • 22-25.09.2016, zamek Grodziec. Edycja polska.
  • 29.09. - 02.10.2016, zamek Moszna. Edycja międzynarodowa.
  • 20.10. - 23.10.2016, zamek Moszna. Edycja polska.
     

Kontakt:

Strona główna:

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Źródło: Informacja prasowa

Komentarze (16)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper