Premierowa aktualizacja No Man's Sky będzie gigantyczna

Gdy ekipa Hello Games zapowiedziała premierową łatkę i prosiła recenzentów, którzy dorwali wcześniej grę o wstrzymaniem się z wydawaniem werdyktu przynajmniej do momentu w którym zagrają w spatchowaną wersję, nie spodziewaliśmy się, że łatka day one wprowadzi aż tak poważne zmiany w grze.
Aktualizacja zajmie około 800 MB według informacji, które na Twitterze podał Sean Murray.
its about 800mb - sorry :)
— Sean Murray (@NoMansSky) August 7, 2016




No dobra, wiemy ile będzie ważyła aktualizacja. A jakie zmiany wprowadzi?
- Dodane zostaną trzy ścieżki fabularne, którymi będziemy mogli dotrzeć do centrum wszechświata. Podejmowane przez nas wybory będą miały ogromny wpływ na to, jak kreowana będzie nasza historia.
- Przebudowano sposób w jaki tworzone są galaktyki. Większa różnorodność tworzonych biomas. Skutkuje to 10-cio krotnie większymi galaktykami.
- Zwiększona różnorodność i zagęszczenie flory i fauny na planetach.
- O cztery razy zwiększono potencjalną różnorodność atmosfery i klimatu planet. Przebudowano także system oświetlenia i tego, jak wygląda noc.
- Zmniejszono rotację planet.
- Dodano anomalie geometryczne, pozwolono na tworzenie jaskiń do wysokości 128 metrów, erozja podwodna może stworzyć ciekawe kreacje terenowe.
- Dodano tworzenie martwych księżyców, planet o różnorodnych warunkach atmosferycznych (wraz ze szczątkową atmosferą).
- Zwiększono liczbę dostępnych statków do kupienia.
- 5-cio krotnie zwiększono liczbę slotów w ekwipunku dla zasobów. Miejsc w skafandrze mamy o 2,5 raza więcej.
- Znacząco rozbudowano głębię wymiany i handlu.
- Zwierzęta otrzymały ulubione potrawy, więc karmiąc ich odpowiednim jedzeniem sprawi, że będą nam pomagać w różnych aspektach.
- Zmieniono system ochrony przed zagrożeniami. Regeneracja osłony wymaga rzadkich materiałów, dodano także ulepszenia strojów. Burze mogą nas zabić.
- Poprawiono grafikę - jakość tekstur, oświetlenie, podwojono jakość cieni.
- Setki popraw w balansie gry.
- Rozbudowano walkę w kosmosie. Dodano driftowanie, strafe'owanie, ataki krytyczne. Zwiększono częstotliwość ataków pirackich statków.
- Załatano masę exploitów, w tym pozwalający przeskakiwanie wgłąb galaktyki o lata świetlne.
- Rozbudowano różnorodność stacji kosmicznych.
- Dodano opcję skanowania galaktyk w poszukiwaniu innych graczy. To, co odkryli inni będzie pojawiać się na galaktycznej mapie.
- Dodano opcję skanowania ważnych punktów będąc w statku.
- Poprawiono pop-in tekstur i cieni.
- Ścieżka Atlasa została przepisana od nowa przez Seana Murraya i autora Deus Eksa - Jamesa Swallowa.
I to na tyle w pierwszej z wielu aktualizacji. Kolejne łatki mają przynosić równie duże zmiany i nowości, takie jak tworzenie własnych struktur, lepsze wygładzanie krawędzi.