PSX Extreme 225 od dzisiaj w sprzedaży. Playtest Uncharted 4 i historia serii

Gry
955V
PSX Extreme 225 od dzisiaj w sprzedaży. Playtest Uncharted 4 i historia serii
[email protected] | 27.04.2016, 00:35

Od dzisiaj w sprzedaży dostępny jest majowy numer PSX Extreme. W najnowszym wydaniu m.in. playtest  i historia serii. Recenzujmy również m.in. , , dyskutujemy o przyszłości konsol i przyglądamy się najlepszym bijatykom obecnej generacji. życzymy miłej lektury!

Dalsza część tekstu pod wideo

Fenomen. To chyba najbardziej trafne określenie dla marki Uncharted. I jak najbardziej tłumaczy ono fakt, że w mojej szufladzie rośnie i kurzy się kupka wstydu i nowości, a ja siedzę i z wypiekami na twarzy gram w remastera Uncharted 2. Jak dla mnie najlepszy w serii do tej pory przykład unikalnego, przegenialnego kunsztu magików z Naughty Dog. Po lekturze materiału do aktualnego Tematu Numeru, nie mogłem oprzeć się pokusie i odpaliłem sequel. To właśnie on z całej sagi najbardziej wbił mi się w czaszkę na PS3. Gdyby gry mogły startować po Oscary, Uncharted 2 zgarnęłoby swego czasu pełną pulę. W ogóle cała ta seria to praktycznie czysta esencja wyciśnięta ze składowych, za które najbardziej kocham gry wideo. Idealnie zbalansowana mikstura elementów z gier akcji, przygodowych, platformowych. Tajemnicze miejscówki dookoła świata, eksploracja, zagadki, strzelaniny, epickie sceny z efektownymi ujęciami, dialogi pełne humoru i występów Mistrzów Ciętej Riposty. Po prostu skondensowany ładunek zajebistości. Nieprzypadkowo wśród moich zaledwie kilku platyn są te należące do epizodów Uncharted. Powtarzania tych przygód nigdy nie uznam za stratę czasu. 

Niestety, zbliża się Kres Złodzieja i finalna wyprawa Drake’a w Uncharted 4 – wcześniej jednak możecie zapoznać się z naszym playtestem z udziałem głównego designera w Naughty Dog, z którym spotkaliśmy się w Warszawie. Z jednej strony to ciekawe, czy faktycznie złota kura zostanie zarżnięta, czy może Sony za zgodą studia zdecyduje się powierzyć ją komuś innemu (czy tego chcieliby fani, to jeszcze inna i mało istotna kwestia). Jestem jednak w stanie zrozumieć, jeśli Naughty Dog chce po prostu zamknąć ten rozdział i rozwijać się w innych kierunkach. Jeśli ma to oznaczać więcej dojrzałych IP pokroju The Last of Us (bo sequel to pewniak), głosuję wszystkimi kończynami.

Pewnie słyszeliście, że nowe sprzęty czają się już za rogiem. I nie mam na myśli nowej konsoli Nintendo. „Generacja 8 i 1/2” to niezła niespodzianka dla nas wszystkich – czy miła? Tu już zdania są podzielone, o czym przekonacie się na kolejnych stronach. Natomiast wbrew obiegowej opinii, na pewno nie zawsze miłe i przyjemne jest tworzenie gier. Praca w gamedevie ma swoje mroczne strony, o których mówi i pisze się bardzo rzadko. My piszemy – bo zawsze warto wiedzieć więcej. Zapraszam do lektury. [Grzegorz "Butcher" Drabik]

PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
 
TEMAT NUMERU
 
Uncharted 4: Kres Złodzieja – playtest
Niezbadana fortuna Drake’a
Mroczna strona gamedevu
 
CO NOWEGO
 
Gears of War 4
Paper Mario: Color Splash 
Sniper Elite 4
Table Top Racing: World Tour
 
PLAYTESTY
 
Assetto Corsa
Doom
Overwatch
 
RECENZJE
 
Dark Souls III
Day of the Tentacle Remastered
DiRT Rally
Enter the Gungeon
Fallout 4 – Automatron
Just Cause 3 – Sky Fortress
Killer Instinct: Season 3 Ultra Edition
Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games 2016
Minecraft: Story Mode – Episode 5: Order Up! 
Pokkén Tournament
Quantum Break
Ratchet & Clank
Resident Evil 6
République
Rise of the Tomb Raider – Przebudzenie Zimnej Ciemności
Salt & Sanctuary
Sheltered
Star Fox Guard
Star Fox Zero
Star Wars Battlefront – Zewnętrzne Rubieże 
The Walking Dead: Michonne – Episode 2: Give No Shelter
Trackmania Turbo 
Yo-Kai Watch
 
HARDKOR
 
Krótka historia masowego oszustwa
Najtrudniejsze gry
Pobawmy się czasem
Zgrentgen – Generacja 8 i 1/2
Ring - Bijatyki 8. generacji
Kartoteka – Tim Sweeney    
Styliści branży – Remedy Entertainment
 
RETRO
 
Trzeba znać
Moje retro – Grzegorz „Butcher” Drabik  
Pegasus zone – Back to the Future  
Kult plastiku – Famicom Modem
Historia gier wideo w Polsce (cz. XVII)
Comix Zone – Polak potrafi!
Made in Poland – Street Hassle
Game Boy Advance – Nieznane hity
 
FELIETONY
 
Z dziennika gracza [Dżujo]
Fabularna tawerna [Zax]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus]
New Game Plus [Mielu]
Okiem maniaka [Butcher]
 
STAŁE RUBRYKI
 
Co nowego 
Ohayo Nippon
Hyde Park
Graczpospolita
Region Filmowy
Głos Ludu
Listy
 
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
 
Prenumeratę numeru majowego wysłaliśmy w niedzielę, 24 kwietnia. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na [email protected]. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj.
 
 
E-wydania dostępne jest także na platformach e-Kiosk i eGazety.pl.
Źródło: własne

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper