Paweł Musiolik Paweł Musiolik 06.04.2016 14:52
Ogrom informacji na temat Final Fantasy XV
815V

Ogrom informacji na temat Final Fantasy XV

Najnowszy numer GameInformera przynosi nam gigantyczną dawkę informacji na temat Final Fantasy XV (PS4). Zerknijmy więc, jakie nowości ma dla nas Square Enix.

Gra rozpocznie się od walki w miejscu o którym jeszcze nie wiemy. Przypomina to rozwiązanie z Final Fantasy II gdzie gra też zaczynała się od walki z bossem. Będzie to rozdział zerowy, pełniący jednocześnie rolę samouczka do głównej rozgrywki. Rozdział 1 zaczyna się w momencie znanym z epizodu Duscae - Noctisowi i ekipie psuje się samochód, który muszą naprawić. Wykonamy wtedy kilka zadań pobocznych, poznamy Cidney i spróbujemy się dostać do Altissi za pomocą promu. Ostatecznie rozdział kończy się gdy Noctis i przyjaciele dowiadują się z gazety o ataku na swój dom.

Gra oferować będzie nam różne opcje dialogowe, mające zmienny wpływ na grę. Dla przykładu, w rozmowie z Cidney możemy albo sobie załatwić zniżki, albo dowiedzieć się kilku bardzo przydatnych rzeczy o lokacji w której się znajdujemy.

Każda z postaci dysponować będzie pewnymi umiejętnościami, które można rozwijać. Prompto na przykład robi zdjęcia i może nas poprosić o zatrzymanie się w lokacji by pstryknąć fotkę. Im więcej takich zdjęć - tym lepiej mu one wyjdą. Nimi będziemy mogli się dzielić z innymi. Bagażnik Regalii (samochodu) pełni rolę naszej skrzyni bez dna.

Od dema poprawie uległa walka. Broń można zmieniać w locie za pomocą d-pada, postać reaguje szybciej i płynniej na nasze komendy, a magię będziemy mogli czerpać z punktów na mapie świata, co przypomina system Draw Points z Final Fantasy VIII (PS One). Magię rozwijać będziemy za pomocą syntezy, a broń - za pomocą przedmiotów znajdowanych w świecie gry.

Przyzywane przez nas Summony nie mają jednej animacji i ataku. Zależnie od sytuacji i kontekstu będą zachowywać się różnie, nawet uciekając z pola walki. Dla przykładu, Tytan nie zawsze skorzysta z głównego ataku w którym uderza pięścią w ziemię, ale może rzucić we wrogów głazami lub w nich zaszarżować. W dungeonach także zachowanie summonów będzie inne.

Rozwój naszych postaci będzie częściowo dowolny - albo wybierzemy na przykład usprawnienie automatycznych uników, albo wybierzemy inną umiejętność i ją rozwiniemy.

No i najważniejsze - zespół nie planuje żadnych kontynuacji Final Fantasy XV (PS4).

Tagi: Final Fantasy XV playstation 4 Square Enix