Doom zadziała w 1080p i 60 klatkach na sekundę
Bethesda w kolejnej części cyklu "Dlaczego warto kochać DOOM-a" wrzuciła kilka nowych i dosyć interesujących informacji o samej grze.
Okazuje się, że nad projektem pracuje nie tylko id Software, ale także ekipy Certain Affinity (odpowiedzialne za tryb dla wielu graczy) oraz Escalation Studios (odpowiedzialne za edytor SnapMap).
W kwestii warstwy technicznej, całość działa oczywiście na szóstej wersji silnika idTech, co podyktowane jest chęcią stworzenia gry, która na każdej platformie, bez wyjątku, działać będzie w 1080p i 60 klatkach na sekundę. Tak o tej decyzji wyraził się Billy Khan - główny programista:
Chcemy by gracze zastanawiali się jakim cudem i inne gry na idTech 6 mogą tak świetnie wyglądać, działając jednocześnie w 1080p i 60 klatkach na sekundę, niezależnie od platformy podczas gdy inne gry mają nawet problem z zachowaniem 30 klatek. Naszym celem jest najlepiej jak tylko się da wyglądająca gra w 1080p i 60 klatkach na sekundę.
Trzymamy kciuki by cel został zrealizowany.