„Rozdzielczość ma znaczenie” – twórca Unravel

O różnicy w wydajności i rozdzielczości pomiędzy konsolami i komputerami mówi się dużo. Niewiele mniej niż o różnicach pomiędzy PS4 a Xbox One. Serwis GamingBolt postanowił zapytać o tę kwestię twórcę , który przyznał, że rozdzielczość i grafika ma jednak całkiem duże znaczenie.
Martin Sahlin w wywiadzie dla serwisu GamingBolt został spytany o to, co myśli o różnicach sprzętowych i „wojnie rozdzielczości”, jak niektórzy zachodni dziennikarze określają konflikt fanów różnych rozwiązań. Co na to Sahlin?
Nie jestem osobą, która lubi zastanawiać się nad rozdzielczością. Ale to… Sądzę, że w różnicach sprzętowych jest trochę zabawy dla dewelopera, możliwość pokonania kolejnych ograniczeń urządzenia daje czasami satysfakcję. Lubię wyzwania, a to, że Unravel jest piękne, z pewnością pomogło, a nie zaszkodziło grze. Chodzi mi o to, że nie oszukujmy się, ale rozdzielczość ma znaczenie. Grafika Unravel zdecydowanie pomogła produkcji ściągnąć na siebie uwagę graczy.
Jako deweloper, a nie tylko programista, lubię jak podobieństw pomiędzy platformami jest jak najwięcej. Wiecie, nas jest tu tylko czternastu, a każda różnica to kolejne roboczogodziny ciężkiej pracy, bo chcemy, aby gra wyglądała na obydwu platformach tak samo, a zarazem jak najlepiej. Równamy w górę. Nie jest to jednak zawsze łatwe.
Jeśli zaś chodzi o to, czy wolałbym, żeby konsole miały identyczną konfigurację… wielu ze mną by się nie zgodziło, ale coś takiego spowodowałoby, że nie byłoby żadnego problemu z tworzeniem gier na kilka platform. W obecnej sytuacji to trochę… tworzenie dwóch różnych gier.



