„Rozdzielczość ma znaczenie” – twórca Unravel

Gry
1145V
„Rozdzielczość ma znaczenie” – twórca Unravel
Andrzej Ostrowski | 19.02.2016, 21:40

O różnicy w wydajności i rozdzielczości pomiędzy konsolami i komputerami mówi się dużo. Niewiele mniej niż o różnicach pomiędzy PS4 a Xbox One. Serwis GamingBolt postanowił zapytać o tę kwestię twórcę , który przyznał, że rozdzielczość i grafika ma jednak całkiem duże znaczenie.

Martin Sahlin w wywiadzie dla serwisu GamingBolt został spytany o to, co myśli o różnicach sprzętowych i „wojnie rozdzielczości”, jak niektórzy zachodni dziennikarze określają konflikt fanów różnych rozwiązań. Co na to Sahlin?

Dalsza część tekstu pod wideo

Nie jestem osobą, która lubi zastanawiać się nad rozdzielczością. Ale to… Sądzę, że w różnicach sprzętowych jest trochę zabawy dla dewelopera, możliwość pokonania kolejnych ograniczeń urządzenia daje czasami satysfakcję. Lubię wyzwania, a to, że Unravel jest piękne, z pewnością pomogło, a nie zaszkodziło grze. Chodzi mi o to, że nie oszukujmy się, ale rozdzielczość ma znaczenie. Grafika Unravel zdecydowanie pomogła produkcji ściągnąć na siebie uwagę graczy.

Jako deweloper, a nie tylko programista, lubię jak podobieństw pomiędzy platformami jest jak najwięcej. Wiecie, nas jest tu tylko czternastu, a każda różnica to kolejne roboczogodziny ciężkiej pracy, bo chcemy, aby gra wyglądała na obydwu platformach tak samo, a zarazem jak najlepiej. Równamy w górę. Nie jest to jednak zawsze łatwe.

Jeśli zaś chodzi o to, czy wolałbym, żeby konsole miały identyczną konfigurację… wielu ze mną by się nie zgodziło, ale coś takiego spowodowałoby, że nie byłoby żadnego problemu z tworzeniem gier na kilka platform. W obecnej sytuacji to trochę… tworzenie dwóch różnych gier.

Źródło: http://gamingbolt.com/unravels-dev-on-ps4xbox-one-1080p60fps-debate-its-a-little-bit-blown-out-of-proportion

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper