Deweloperzy rezygnują z kampanii w grach FPS ze względu na koszty
Znany z serii Gears of War i produkowanego obecnie LawBreakers, Cliff Bleszinski, wypowiedział się dla serwisu PCGamer, dlaczego coraz mniej gier FPS posiada kampanię w ramach trybu jednoosobowego. Czy wiedzieliście, że kampania potrafi pochłonąć... 75% budżetu produkcji?
Na pewno zwróciliście uwagę, że gry FPS coraz bardziej kojarzą się z trybem wieloosobowym. Kampanie Call of Duty są coraz krótsze, a niektóre gry takie jak Titanfall czy niedawno wydany Star Wars Battlefront w ogóle rezygnują z rozbudowanego trybu jednoosobowego.
Według twórcy serii Gears of War, przyczyną takiego stanu rzeczy jest koszt produkcji kampanii. Widowiska i długa rozgrywka w ramach trybu jednoosobowego potrafi pochłonąć ponad 75% budżetu całej gry!
Kampanie w grach FPS kosztują zazwyczaj 75% całego budżetu. A ile grają w nią gracze? Maksymalnie weekend. Potem ruszają na podbój trybu wieloosobowego. Te dwa fakty powodują, że rozbudowany tryb jednoosobowy jest niczym więcej niż wyrzucaniem kasy w błoto. Sądzę, że właśnie dlatego deweloperzy coraz częściej rezygnują z umieszczania kampanii w swoich grach.
Poniżej zamieszczamy wideo z całego wywiadu: