Wiedźmin 3: Dziki Gon sprzedał się lepiej na konsolach niż na PC

Gry
1678V
Wiedźmin 3: Dziki Gon sprzedał się lepiej na konsolach niż na PC
Andrzej Ostrowski | 24.09.2015, 19:30
PS4

Na forum CDP pojawiło się trochę interesujących informacji na temat tego, jak w sprzedaży poradził sobie . Z zamieszczonych informacji wynika, że gra sprzedała się zdecydowanie lepiej na konsolach, ale równie ciekawe jest to, że sama sprzedaż elektroniczna okazała się niezwykle wysoka.

Jak przyjrzymy się dyskusji, to znajdziemy odpowiedź moderatorki Karoliny Gnaś, która dosyć szczegółowo odpowiedziała na kilka zadanych pytań.

Dalsza część tekstu pod wideo

Z odpowiedzi wynika, że do czerwca 2015 roku około 25% zysku pochodziło z wersji elektronicznych. Nie mogła podać szczegółowych danych na temat sprzedaży , ale zdradziła, że aż 70% całkowitego nakładu gry do czerwca 2015 roku rozeszło się na konsole. Inną ciekawostką jest to, że za marketing zapłacili przede wszystkim wydawcy, pokrywając 80% kosztów.

Czy można uzyskać informację na temat proporcji sprzedaży W3 na poszczególne platformy?

Nie podajemy informacji na temat szczegółowego rozkładu sprzedaży Wiedźmina 3. W dużym uproszczeniu, do końca czerwca 2015 r. 30% sprzedanych sztuk naszego najnowszego tytułu to wersja na PC a 70% to wersje konsolowe.

Jaki jest stosunek sprzedaży wersji elektronicznych do pudełkowych (ilościowo lub wartościowo)?

Jeżeli chodzi o podział sprzedaży – w przypadku Wiedźmina 3 w pierwszym okresie (do końca czerwca 2015) nieco ponad jedna czwarta sztuk została sprzedana cyfrowo. Jednocześnie sprzedaż cyfrowa wygenerowała blisko połowę przychodów z tantiem.

Czy można poznać wartość procentową nakładów na W3, które zostały uwzględnione w wynikach 1. półrocza (najlepiej w rozbiciu na produkcję oraz promocję)?

Ujęty w rachunku wyników segmentu Produkcji gier za 2015H1 koszt wytworzenia sprzedanych produktów i usług wyniósł 63,2 mln. Na koszt ten składa się głównie aktywowana z bilansu część bezpośrednich nakładów na wytworzenie Wiedźmina 3. Około 66% wszystkich poniesionych bezpośrednich nakładów na wytworzenie Wiedźmina 3 zostało ujęte w kosztach wytworzenia sprzedanych produktów i usług za okres od premiery do końca czerwca 2015. Na zapasach segmentu w pozycji produkty gotowe pozostaje jeszcze 31,9 mln zł (to jest około 34% łącznych bezpośrednich nakładów na wytworzenie Wiedźmina 3).

Jeżeli chodzi o koszty promocji sprawa jest nieco bardziej złożona:

Nieco ponad 80% całkowitych nakładów na marketing i promocje gry realizowali zewnętrzni dystrybutorzy. W przypadku kosztów płatnego marketingu większość działań przeprowadzona była przed i w okolicy premiery Wiedźmina. Wartość nakładów na promocję gry poniesionych przez dystrybutorów jest w większości przypadków uwzględniona w kalkulacji należnych nam tantiem licencyjnych, (tj. efektywnie koszty promocji pomniejszyły nasze przychody z tytułu sprzedaży licencji za kwartał premiery) tym samym w rachunku wyników „zostały uwzględnione” jedynie w postaci mniejszych przychodów ze sprzedaży licencji -> bezpośrednio nie widać tych kosztów w pozycjach kosztowych naszego rachunku wyników.

Ponadto część wydatków na promocje gry Wiedźmin 3 finansowana była bezpośrednio przez CD PROJEKT i ujmowana w wynikach bieżących okresów – vide wzrost kosztów sprzedaży segmentu Produkcji gier od 2013 roku gdy rozpoczęte zostały pierwsze działania promujące grę, a studio CD PROJEKT RED rozpoczęło prezentowanie gry na wszystkich najważniejszych targach branżowych. W odniesieniu do pierwszego półrocza 2015 – największą składową wykazanych w segmencie Produkcji gier kosztów sprzedaży w łącznej kwocie 16,5 mln zł są właśnie poniesione przez Spółkę, szeroko rozumiane koszty promocji gry w tym okresie.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Źródło: http://www.gamewatcher.com/news/2015-24-09-cd-projekt-red-50-of-revenue-comes-digitally

Komentarze (53)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper