Pozew zbiorowy wobec rozdzielczości w Killzone: Shadow Fall zakończony ugodą
W ubiegłym roku wystosowany został pozew zbiorowy wobec Sony Computer Entertainment o kłamliwe reklamowanie działającym w natywnej rozdzielczości 1080p. Pod koniec roku sędzia Edward Chen przyjął wniosek i sprawa była kontynuowana. Spór wczoraj dobiegł końca. Jakie są jego rezultaty?
Pozew złożony przez mieszkańca Stanów Zjednoczonych – Douglasa Ladore – został wczoraj rozstrzygnięty. Jednak warunki ugody nie zostały publicznie ogłoszone. Wiadomo natomiast, że obie strony muszą ponieść jakieś koszty.
Ladore pozwał Sony o reklamowanie Killzone: Shadow Fall jako grę działającą w natywnej rozdzielczości 1080p podczas gdy tryb wieloosobowy używa techniki zwanej „tymczasową reprojekcją” aby odtworzyć obraz w pełnym 1080p.
W zeszłym roku Guerrilla Games oświadczyło:
Jeżeli natywny znaczy, że każdy element obrazu wyświetlany jest w rozdzielczości 1080p to technika „tymczasowej reprojekcji” nie jest natywna.
Gry zazwyczaj maja różną rozdzielczość w różnych częściach wyświetlanej klatki. Większość gier wyświetla cząsteczki i odbicia otoczenia w niższej rozdzielczości. W niektórych grach nawet całe oświetlenie jest wykonane w niższej rozdzielczości. Jednak to wciąż nazywane jest natywnym 1080p. Technika wykorzystana w Killzone: Shadow Fall wybiega naprzód i rekonstruuje połowę pikseli z poprzednich klatek.
Zdajemy sobie sprawę z poziomu inwestycji społeczności w tej płaszczyźnie oraz z tego, że użyta przez nas wcześniej terminologia może być zbyt ogólnikowa aby oddać to, co dzieje się pod maską. W związku z tym dołożymy wszelkich starań aby precyzyjniej wyrażać się w przyszłości.