Pozew zbiorowy wobec rozdzielczości w Killzone: Shadow Fall zakończony ugodą

Gry
1385V
Pozew zbiorowy wobec rozdzielczości w Killzone: Shadow Fall zakończony ugodą
Łukasz Ciesielski | 06.05.2015, 10:40

W ubiegłym roku wystosowany został pozew zbiorowy wobec Sony Computer Entertainment o kłamliwe reklamowanie działającym w natywnej rozdzielczości 1080p. Pod koniec roku sędzia Edward Chen przyjął wniosek i sprawa była kontynuowana. Spór wczoraj dobiegł końca. Jakie są jego rezultaty?

Pozew złożony przez mieszkańca Stanów Zjednoczonych – Douglasa Ladore – został wczoraj rozstrzygnięty. Jednak warunki ugody nie zostały publicznie ogłoszone. Wiadomo natomiast, że obie strony muszą ponieść jakieś koszty.

Dalsza część tekstu pod wideo

Ladore pozwał Sony o reklamowanie Killzone: Shadow Fall jako grę działającą w natywnej rozdzielczości 1080p podczas gdy tryb wieloosobowy używa techniki zwanej „tymczasową reprojekcją” aby odtworzyć obraz w pełnym 1080p.

W zeszłym roku Guerrilla Games oświadczyło:

Jeżeli natywny znaczy, że każdy element obrazu wyświetlany jest w rozdzielczości 1080p to technika „tymczasowej reprojekcji” nie jest natywna.

Gry zazwyczaj maja różną rozdzielczość w różnych częściach wyświetlanej klatki. Większość gier wyświetla cząsteczki i odbicia otoczenia w niższej rozdzielczości. W niektórych grach nawet całe oświetlenie jest wykonane w niższej rozdzielczości. Jednak to wciąż nazywane jest natywnym 1080p. Technika wykorzystana w Killzone: Shadow Fall wybiega naprzód i rekonstruuje połowę pikseli z poprzednich klatek.

Zdajemy sobie sprawę z poziomu inwestycji społeczności w tej płaszczyźnie oraz z tego, że użyta przez nas wcześniej terminologia może być zbyt ogólnikowa aby oddać to, co dzieje się pod maską. W związku z tym dołożymy wszelkich starań aby precyzyjniej wyrażać się w przyszłości.

Źródło: http://www.courthousenews.com/2015/05/04/dismissal-in-case-of-sony-killzone-graphics.htm

Komentarze (21)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper