Summer Carnival '92: Recca - opis gry
Recca została wyprodukowana przez firmę KID, a wydana przez Naxat Soft w 1992 r. na potrzeby organizowanego przez Hudson Soft turnieju shmup'ów. Trafiła w bardzo małym nakładzie wyłącznie na rynek japoński.
W 2302 r. ludzkość nawiązała pokój z obcą cywilizacją z Andromedy. Pewnego dnia nieznana kosmiczna flota uderzyła na "Andromedów" pozostawiając tylko zgliszcza. Swój kolejny azymut obrali na Niebieską Planetę. Gdy wszelka obrona ludzkości została przełamana ostatnim ratunkiem dla Ziemi jest nietestowany jeszcze, eksperymentalny myśliwiec. W rolę jego pilota wciela się gracz.
Recca jest klasycznym shmup'em "zwijanym" wertykalnie (widok z góry). W Normal Mode mamy do pokonania 4 plansze. Główny nacisk położony jest na walkę z falami wrogich statków i wymijanie ich pocisków, których ilość na ekranie skłania do stwierdzenia, że Recca była jednym z pierwszych bullet hell'i. Ponadto w każdym z poziomów jest przynajmniej dwóch bossów (w środku i na końcu). Zaczynamy grę ze zwykłym, choć i tak dość silnym, karabinem, a ze szczątków poległych wrogów zdobędziemy kolejne ciekawe pukawki jak choćby laser i pociski samonaprowadzające. Dodatkowo można znaleźć dwie głowice, które posiadają własne ataki, za które odpowiada oddzielny przycisk na padzie. Po pokonaniu ostatniego bossa ratujemy świat.
Oprócz tego jest jeszcze tryb Time Attack, w którym musimy nabić 1.000.000 pkt w jak najkrótszym czasie, ale poniżej 5 min oraz Score Attack, w którym nabijamy jak najwyższy wynik w czasie 2 min. Do odblokowania są jeszcze 2 ukryte tryby Zanki Attack i Hard Game.
Recca jest jedną z najbardziej zaawansowanych graficznie gier na NESa. Posiada bardzo szczegółowe sprite'y, których potrafi wyświetlić 90/sek, pokręcone falujące tła i niemalże nie uświadczymy żadnych zwolnień w rozgrywce.
Ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Noboyukiego Shiodę doczekała się wydania w 2005 r. płyty.
Galeria - Summer Carnival '92: Recca








Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych