Shining Wind

Shining Wind

0,0
0 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nextech
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Slasher,   RPG akcji
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
17.05.2007
Producent:
Nextech
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Slasher,   RPG akcji
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
17.05.2007

Shining Wind - opis gry

Shining Wind jest przeznaczoną na platformę PlayStation 2 kolejną odsłoną japońskich RPG z serii "Shining". Wydana została ona w maju 2007 r. w Japonii, za developing odpowiadało studio Nextech, a za dystrybucję na terenie kraju - firma Sega. Za design postaci odpowiadał Tony Taka.

Shining Wind jest bezpośrednim sequelem poprzedniej, obecnej na PS2 odsłony serii - Shining Tears. Jego mechanika nie zmieniła się więc zbytnio od ostatniego wydania, a podczas poznawania fabuły gościnny występ zaliczą wszystkie znane stamtąd postacie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Większość gry spędzimy na kierowaniu nie tylko Touką, ale także towarzyszącym jej partnerem. Za ataki fizyczne naszej postaci odpowiadają przyciski "kwadrat" i "trójkąt" (można je łaczyć w sekwencje skutkujące innymi wyprowadzanymi combosami) a poruszać nią możemy za pomocą lewej gałki analogowej. Naszego partnera kontrolujemy prawą gałką, a prawe przyciski spustowe (R1/R2) odpowiedzialne są za jej bieg oraz zablokowanie jej w miejscu (tzw. partner lock). Tylko w trybie "zablokowania" możliwe jest wykonywanie Link Tech - potężnych, łączonych technik ataku wykonywanych bronią partnera, których wykonanie kosztuje nas część paska Soul Gauge. Ich rodzaj zależy od wyekwipowanej broni i umożliwia np. przyzwanie ognistego smoka wywołującego atak obszarowy.

Wraz z rozwojem fabuły, ale także za pokonanie danego przeciwnika, wykonanie sub-questa i innych czynności, zbierać będziemy fragmenty klejnotów zwane Soul Pieces. Każdy ich kolor przyporządkowany jest innemu slotowi na ekranie Soul Matrix naszego partnera - umieszczając Soul Piece odpowiedniego koloru na pasujący do niego slot wywołamy efekt Color Match, zwiększający jego efekt. Z poziomu Soul Matrix możliwe jest także zakładanie fragmentów uczących partnera nowych technik (Character Skill) oraz zakładanie takich samych fragmentów na dwie wybrane postacie celem odblokowania ataku łączonego (Connect Skills). Kolejną możliwością rozwoju jest wchodzenie do Mnd World naszych współtowarzyszy - otwieranie kolejnych jego komnat wymaga większej liczby Soul Pieces, pozwala jednak na podnoszenie poziomu ich legendarnej broni (Soul Blade), powiększanie slotów Soul MAtrix oraz zacieśnianie więzi z bohaterką.

Tytuł oferuje tryb kooperacji dla dwóch graczy na jednym ekranie. Kontrolę nad towarzyszącym bohaterowi partnerem, zamiast AI, przejmuje wtedy drugi gracz za pomocą oddzielnego pada.

Gra doczekała się dedykowanej jej serii anime. Podejmuje ono wątki znane zarówno z Shining Tears, jak i Shining Wind, a jego tytuł to Shining Tears x Wind.

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper