Shining Soul - opis gry
Shining Soul jest grą RPG z gatunku hack'n'slash wchodzącą w skład serii Shining, wydaną w marcu 2002 r. na konsolę Game Boy Advance. Za developing odpowiedzialne było studio Nextech, a za dystrybucję na kolejnych rynkach firmy Sega (Japonia), Atlus (Ameryka Płn.) i Infogrames (Europa).
Historia przedstawiona w Shining Soul ma miejsce na 1000 lat przed wydarzeniami z pierwszej odsłony Shining Force, w krainie zwanej Runefaust. Stanęła ona na skraju kompletnego zniszczenia, kiedy wybudzony Mroczny Smok wraz z grupą swoich popleczników zwanych Pięcioma Generałami Ciemności rozpoczął swój krwawy pochód. Pokonać smoka mogło tylko Czterech Wojowników Światła, którzy pojawili się pewnego dnia w jednej z wiosek na obrzeżach krainy. W tym miejscu gracz przejmuje kontrolę nad przebiegiem dalszej gry.
Rozgrywkę rozpoczynamy od stworzenia drużyny postaci reprezentujących cztery klasy bojowe: rycerza, czarnoksiężnika, łucznika i lansjera (dragonaut). Między tymi postaciami będziemy mogli się potem przełączać w razie potrzeby, gdyż każdą z nich określają inne statystyki, techniki ataku oraz wykorzystywany ekwipunek. Podczas zwiedzania kolejnych lokacji nasz bohater prowadzi walkę w czasie rzeczywistym, atakując napotkane zastępy wroga bronią białą bądź czarami, wspomagając swoich towarzyszy oraz zbierając znalezione i zdobyczne przedmioty oraz walutę. W zależności od tego, do którego stronnictwa przyłaczymy się podczas gry (Synbios, Julian lub Medion) weźmiemy udział w innych bitwach oraz misjach. Większość z nich sprowadzać się będzie do wybicia wszystkich obecnych w lokacji przeciwników, pokonania dowodzącego nimi generała lub też dotarcia do wyznaczonego na mapie punktu zbornego, zanim zrobią to siły wroga. Zgon prowadzonej przez gracza postaci nie oznacza zakończenia rozgrywki - odrodzi się ona w pobliżu miejsca śmierci z nieco podwyższonymi statystykami, choć każdorazowe zejście karane będzie stratą połowy posiadanej aktualnie gotówki. Dzięki zdobytemu po walkach doświadczeniu każda klasa bojowa rozwija się i uczy nowych umiejętności, a po dojściu do 10. poziomu jej wtajemniczenia możliwy jest awans do wyższej jego formy, choć okupiony zresetowaniem poziomu doświadczenia do początkowego pierwszego.
Poza trybem fabularnym dla pojedynczego gracza, Shining Soul wspiera także rozgrywkę wieloosobową w trybie lokalnych dla czterech graczy, gdzie konsolki łączy się kablem Link. W takim wypadku każdy z czworga graczy przejmuje kontrolę nad postacią reprezentującą inną klasę. // Gra doczekała się sequela w postaci wydanego w 2003 r. Shining Soul II.
Galeria - Shining Soul



Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych