Rockman EXE WS

Rockman EXE WS

7,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

WSC 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom Production Studio 2
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Platformowa
Premiery
Świat:
08.02.2003
Producent:
Capcom Production Studio 2
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Platformowa
Premiery
Świat:
08.02.2003

Rockman EXE WS - opis gry

Rockman EXE WS jest platformową grą akcji opartą na serii tytułów action RPG, Mega Man Battle Network. Została wydana w lutym 2003 r. w Japonii na konsolę przenośną WonderSwan Color, za developing odpowiedzialne było Capcom Production Studio 2, a za dystrybucję - firma Bandai.

Przeznaczona na WonderSwan Color gra, pomimo występowania w niej znanych już z serialu anime postaci (Hikari Saito, Rockman.EXE i inne NetNavi), różni się od swoich pierwowzorów z GameBoya Advance przede wszystkim mechaniką. Zamiast obserwowanego w rzucie izometrycznym RPG z turowym, opartym o poruszanie się po wydzielonych polach systeme walki, do czynienia mamy z klasyczną, dwuwymiarową platformówką inspirowaną pierwszymi tytułami z serii Rockman/ Mega Man znanymi z konsoli Nintendo Entertainment System. Kierując postacią Rockmana.EXE poruszamy się po kolejnych, najeżonych pułapkami i przeciwnikami poziomach zawieszonych w cyberprzestrzeni, do dyspozycji mają przede wszystkim podskok, wślizg oraz wystrzał z RockBustera (z możliwością naładowania salwy poprzez przytrzymanie przycisku). Każda z odwiedzonych plansz posiada jedno rozwidlenie - w zależności od naszego wyboru skierujemy się w inną jej część oraz zawalczymy z innym, strzegącym wyjścia, bossem (FireMan.EXE, ElecMan.EXE, SnakeMan.EXE, LifeVirus itp.) Gra zachęca tym sposobem do wielokrotnego przechodzenia gry, gdyż za pierwszym podejściem nie uda nam się spotkać wszystkich wrogich NetNavi, a także ich usprawnionych wersji V2.

Dalsza część tekstu pod wideo

Podobnie jak w oryginalnej serii Battle Network, pokonani przeciwnicy zostawiają po sobie wpływające na rozgrywkę BattleChipy. W zależności od ich rodzaju możemy wykonywać pojedyncze ataki o zmiennej charakterystyce (np, wystrzał z armaty, sunąca po ziemi fala uderzeniowa), zmienić rodzaj ataku dostępnego po naładowaniu RockBustera (np. cięcie mięczem), a także wyzwalać efekty wspomagające (np. uzupełnienie paska życia, chwilowa nieśmiertelność, podniesienie siły ataku). Każdy przeciwnik ma dwa rodzaje BattleChipów, które może upuścić - standardowe, odpowiadające jego typowi oraz rzadkie, będące zwykle wyższą formą tej standardowej. BattleChipy można przydzielać między poziomami do czterech slotów odpowiadających przyciskom Y1-Y4. W dalszej części gry w ten sam sposób zmieniamy też dostępne dla Rockmana.EXE Style wpływające na jego umiejętności oraz odporności - styl WoodShield uzbroi go w blokującą ataki tarczę a styl ElecTeam w pierścienie paraliżujące przeciwników.

Na WonderSwana Color dostępne są w sumie dwie gry z uniwersum Mega Man Battle Network. Druga z nich, zwana Rockman EXE N1 Grand Prix, jest niemal stuprocentowym portem znanego z GameBoya Advance Mega Man Battle Chip Challenge.

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper