I, Robot

I, Robot

0,0
0 oceny

Ocena wg platformy:

PS5 -
XSX|S -
PC -
NS -
PS4 -
XONE -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Llamasoft
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa,   Strzelanina
Premiery
Świat:
17.04.2025
Europa:
17.04.2025
Producent:
Llamasoft
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa,   Strzelanina
Premiery
Świat:
17.04.2025
Europa:
17.04.2025

I, Robot - opis gry

I, Robot to strzelanina w stylu arcade wyprodukowana przez studio Llamasoft i wydana przez Atari. Tytuł ukazał się na PC, PS4, PS5 (ze wsparciem PSVR2), Xbox One, Xbox Series X|S i Nintendo Switch.

Rozgrywka - I, Robot

Dalsza część tekstu pod wideo

I, Robot to gra, w której sterujemy robotem z głową byka, próbującym przechytrzyć wszechwidzące oko. Remake, podobnie jak oryginał, polega na przemierzaniu labiryntowych struktur i usuwaniu płytek z każdego zakamarka. Podczas tej czynności wszechobecne Oko Wielkiego Brata nieustannie obserwuje naszą postać, okresowo atakując poprzez rozszerzenie się i zmianę koloru na czerwony. W takich momentach konieczne jest pozostanie na miejscu, gdyż skok oznacza natychmiastową śmierć.

Skoki jednak stanowią kluczowy element ukończenia wszystkich 55 poziomów. Wykonuje się je poprzez podejście do krawędzi płytki i przesunięcie do przodu. Możliwość skoku sygnalizowana jest linią przerywaną między płytkami, co ułatwia nawigację wśród psychodelicznych, chaotycznych teł.

Przeszkód nie stanowi jedynie Wielki Brat. Poziomy wypełnione są różnorodnymi przeciwnikami: unoszącymi się czarnymi kulami, pełzającymi wężami czy przelatującymi ptakami. Mimo dostępnej broni dystansowej, unikanie zagrożeń często okazuje się lepszą strategią dla zachowania wysokiego wyniku.

System punktacja opiera się na mnożniku aktywowanym przez usuwanie płytek - maksymalna wartość to 300 punktów za płytkę. Bezczynność stopniowo redukuje mnożnik, podobnie jak śmierć resetuje go całkowicie. Początkowo priorytetem jest przetrwanie, lecz wraz z nabieraniem wprawy kluczowe staje się optymalne czyszczenie poziomów przy jednoczesnym utrzymaniu maksymalnego mnożnika.

Osiągnięcie pełnego mnożnika (300 punktów) aktywuje tymczasową nietykalność. W tym stanie możliwe staje się niszczenie przeciwników poprzez kontakt z nimi.

Co warto dodać, pomiędzy kolejnymi levelami mamy do czynienia z sekcjami przywodzącymi na myśl serię Tempest. Przez zestrzeliwanie celów możemy zwiększyć liczbę punktów trafiającą na nasze konto.

Wideo - I, Robot

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper