Tales of Eternia

Tales of Eternia

8,1
36 oceny

Ocena wg platformy:

PSP 8.0
PSone 8.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Namco
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
80 godzin
Premiery
Świat:
03.03.2005
Europa:
10.02.2006
Polska:
06.07.2007
Producent:
Namco
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
80 godzin
Premiery
Świat:
03.03.2005
Europa:
10.02.2006
Polska:
06.07.2007

Tales of Eternia - opis gry

Tales of Eternia to RPG przeznaczone na PlayStation, wydane przez Namco w 2000 roku w Japonii oraz w 2001 roku w Stanach Zjednoczonych. Wersja europejska gry została wydana przez Ubisoft dopiero w 2006 roku przy okazji konwersji tytułu na PlayStation Portable. Wcześniej gra nie pojawiła się na Starym Kontynencie.

Tales of Eternia to trzecia odsłona w serii "Tales". Rozgrywka ma podobny charakter do tej z Tales of Phantasia i Tales of Destiny. Eksploracja lokacji odbywa się na oddzielnych planszach od aren starć. Walki przebiegają w czasie rzeczywistym i przypominają pod względem wizualnym bijatyki 2D, takie jak Street Fighter. Akcja w trakcie batalii ukazywana jest z boku. By odnieść sukces w zmaganiach z potworami należy wykazać się odpowiednim refleksem. Akcję można jednak zatrzymać na chwilę i wybrać np. odpowiednie zaklęcie magiczne czy przedmiot leczniczy. Gracz kontroluje bezpośrednio tylko jednego bohatera. Towarzysze broni sterowani są w trakcie batalii przez Sztuczną Inteligencję. Można jednak zdecydować się, nawet podczas prowadzenia potyczki, którą postać kontrolujemy.

 

Tytuł opowiada o wyprawie Reida Hershela, który stara się zapobiec Grand Fall - kosmicznego zdarzeniu, które może oznaczać śmierć wszystkich ludzi na planecie. Wg przepowiedni zderzyć się mają dwa ciała niebieskie, wywołując ogromną katastrofę.

 

Konwersja gry wydana na PSP w 2006 roku wyróżnia się płynniejszym frameratem, niż. w przypadku wersji na PSone. Namco udało się również znacznie skrócić czasy ładowania lokacji i aren walk. Konwersja pod względem gameplayu jest jednak prawie identyczna z pierwowzorem. Najważniejsza zmiana dotyczy możliwości zapisywania stanu gry w każdym miejscu poza walką. Konwersja nie została wydana w Stanach Zjednoczonych. Gra na PSP została dobrze odebrana przez krytyków, pomimo pewnych zastrzeżeń do scenariusza, który wydawać się może mało wyrafinowany i skomplikowany. Pomimo tego faktu - wg recenzentów - w tytule znalazły się postacie, które łatwo można polubić i których motywacja jest wiarygodna.

 

W 2001 roku w japońskiej telewizji wyświetlane było 13-odcinkowe anime pod tytułem Tales of Eternia, które bazowało na scenariuszu gry.

Wideo - Tales of Eternia

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper