Spyro 2: Gateway to Glimmer

Spyro 2: Gateway to Glimmer

8,5
200 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 8.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Insomniac Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
31.10.1999
Europa:
14.11.1999
Producent:
Insomniac Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
31.10.1999
Europa:
14.11.1999

Spyro 2: Gateway to Glimmer - opis gry

Spyro 2: Gateway to Glimmer (w USA Ripto’s Rage!) to platformówka 3D wyprodukowana przez studio Insomniac i wydana przez Sony Computer Entertainment na PlayStation w 1999 roku. Gra luźno kontynuuje wątki przedstawione w Spyro the Dragon, jednocześnie przenosząc gracza do zupełnie nowego świata zwanego Avalar.

Spyro nie odwiedzi już smoczych krain znanych z pierwowzoru. Tym razem przyjdzie mu się przenieść do wspomnianego, dalekiego Avalaru, gdzie bałaganu postanowił narobić dosiadający dinozaura czarnoksiężnik Ripto. Akcja w “dwójce” ma miejsce rok po wydarzeniach ukazanych w oryginale, jednak fabularnie punktów wspólnych dla obu gier niemalże nie ma. Poznamy zatem zupełnie nowe postacie, zaś spośród starych zachowają się wyłącznie główny bohater oraz jego pomocnik, ważka Sparx.

Avalar tworzą trzy krainy, a w każdej z nich otrzymamy dostęp do kilku typów poziomów - zwyczajnych, w których musimy znaleźć odpowiednią ilość diamentów, wyzwań (speedway) i lochu, gdzie czyhają na nas najpotężniejsi pomagierzy Ripto. Lokacje są większe i bardziej złożone niż wcześniej, większy nacisk położono na eksplorację, a co z tym idzie istotne jest wykonywanie opcjonalnych zadań pobocznych, na które możemy trafić zaglądając w każdy możliwy kąt.

Zestaw ruchów fioletowego smoka nie uległ większym zmianom. Nadal może on ziać ogniem, taranować przeszkody “z byka” i szybować. Z biegiem czasu zyskuje też dostęp do nowych zdolności - pływania, wspinania się i walenia głową w podłoże. Umiejętności te będą musiały być należycie wykorzystanie, gdyż wielu przeciwników w “dwójce” to większe zakapiory wymagające znalezienia na nich sposobu. Dodatkowo w Spyro 2 porozmieszczano specjalne "bramki", które usprawniają posiadane umiejętności, dzięki czemu będziemy mogli dostać się do niedostępnych normalnie miejsc lub wypełnić pewne zadania. Bramki są początkowo nieaktywne, ale ten stan rzeczy możemy zmienić pokonując napotykanych wrogów.

Spyro 2, podobnie jak poprzednik, został bardzo ciepło przyjęty przez graczy i media. Grę chwalono zwłaszcza za dodatki, które urozmaiciły znaną formułę rozgrywki.

Wideo - Spyro 2: Gateway to Glimmer

Komentarze (22)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper