EscapeVektor

EscapeVektor

0,0
0 oceny

Ocena wg platformy:

Wii -
PS Vita -
3DS -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nnooo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna,   Zręcznościowa
Premiery
Świat:
29.09.2011
Europa:
29.09.2011
Producent:
Nnooo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna,   Zręcznościowa
Premiery
Świat:
29.09.2011
Europa:
29.09.2011

EscapeVektor - opis gry

EscapeVektor jest grą logiczną autorstwa studia Nnooo. Wydana została pierwotnie we wrześniu 2011 r. na konsolę Nintendo Wii (jako Chapter 1), a następnie na platformę cyfrową eShop dla Nintendo 3DS w grudniu 2012 r. oraz na PlayStation Vita w styczniu 2013 r.

W grze będziemy mieli okazję pokierować Vektorem - cyfrowym bytem o ludzkiej osobowości, Zdolnego poruszać się po wnętrzach systemów operacyjnych. Jego zadaniem będzie konieczność przedostania się przez kolejne systemy zabezpieczeń, jakie stawia przed nim zawiadujący tym światem CPU. Na przestrzeni 150 poziomów dowiemy się więcej o pobudkach Vektora, jak również poznamy motywację jego prześladowcy oraz powód, dla którego uwięził on naszego bohatera w systemie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Pod względem mechaniki rozgrywki EscapeVektor przypomina skrzyżowanie klasycznych odsłon Pac-Mana z City Connection. Do sterowania Vektorem wystarczą początkowo jedynie przyciski kierunkowe krzyżaka - zwizualizowany pod postacią pozostającej w ciągłym ruchu strzałki potrafi poruszać się po planszy w czterech kierunkach. Każda plansza (określana tutaj nazwą węzła - node) jest zbiorem przeplatających się ścieżek, które bohater na bieżąco zamalowuje, przedostając się po nich. Celem każdego węzła jest pokolorowanie wszystkich obecnych na niej linii i przedostaniu się do wyjścia do następnego poziomu, uważając jednocześnie na patrolujących teren przeciwników. Obecność na każdym z węzłów powiązana jest z odgórnym limitem czasowym - jego dojście do zera nie kończy natychmiastowo rozgrywki, alarmuje jednak wszystkich obecnych wrogów o lokalizacji Vektora oraz zwiększa prędkość, z jaką nas ścigają. Początkowo zdolni jesteśmy wyłącznie do ucieczki przed prześladowcami, z biegiem gry jednak - za pomocą hakowania - repertuar naszych zdolności powiększy się m.in. o możliwość podkładania bomb, chwilowego przyspieszenia czy taranowania nacierających obiektów bez ryzyka przegranej. Aby przedostać się dalej, niekiedy konieczne będzie aktywowanie porozrzucanych po ścieżkach przełączników, które należy wyminąć w ustalonej kolejności, trafią się także dodatkowe ścieżki dostępne dopiero po uprzednim odnalezieniu wyjścia. W razie problemów z uprzednim wytyczeniem trasy, widok na rozgrywkę można oddalić za pomocą przycisku R.

Po każdorazowym ukończeniu dowolnego węzła gra spróbuje połączyć nas z siecią, aby umieścić świeżo osiągnięty wynik na leaderboardzie (zarówno światowym, jak i biorącym pod uwagę wyłącznie naszą listę znajomych). Po spełnieniu określonych warunków do naszej dyspozycji wpadną przedmioty podwajające naliczanie naszych punktów, co może wyraźnie wpłynąć na efekt końcowy oraz możliwość pobicia wyniku innych graczy.

Tytuł ten był początkowo obecny na platformie cyfrowej DSiWare dla konsoli Nintendo DS w wersji DSi, jednak jego pierwotne wydanie o podtytule "Chapter 1" nie doczekało się oficjalnej kontynuacji ze względu na niewielką popularność cyfrowej dystrybucji w tamtych latach. Dopiero wersje przeznaczone dla 3DSa oraz Vity są uznane za kompletne.

Wideo - EscapeVektor

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper