Breath of Fire: Dragon Quarter

Breath of Fire: Dragon Quarter

7,0
28 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
60 godzin
Premiery
Świat:
14.11.2002
Europa:
28.11.2003
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
60 godzin
Premiery
Świat:
14.11.2002
Europa:
28.11.2003

Breath of Fire: Dragon Quarter - opis gry

Breath of Fire: Dragon Quarter jest japońską grą RPG wyprodukowaną i wydaną przez Capcom w 2002 roku na PlayStation 2. Dragon Quarter to piąta i jak dotychczas ostatnia część serii Breath of Fire.

Breath of Fire: Dragon Quarter było radykalnym zwrotem dla tej capcomowskiej serii. Wzorowany na powieści Ryu Murakamiego “Gofungo no Sekai” przenosi graczy w postapokaliptyczny świat, w którym ludzie żyją w bunkrach na głębokości około 1000 metrów. Historia opowiada o losach Ryu i Niny. Ten pierwszy chroni mieszkańców przed potworami, na niej z kolei odbywały się eksperymenty przez które ma problemy z egzystowaniem pod ziemią. Oboje -- wraz z przyjaciółmi -- ruszają z tego powodu w podróż, która ma ich zaprowadzić na powierzchnię.

System walki, który zaimplementował tu Capcom, nazywa się PETS i według twórców stanowi połączenie dynamicznej rozgrywki z taktycznym prowadzeniem starć. Te rozpoczynają się, gdy podczas eksploracji wpadniemy na (widocznego) przeciwnika. Możemy go zaskoczyć, aby zyskać przewagę, lub też uniknąć, zastawiając pułapki. Postacie mogą poruszać się swobodnie po polu bitwy, ale odpalanie umiejętności uzależnione jest od punktów AP, które otrzymujemy na początku każdej tury.   
 
Innym ciekawym rozwiązaniem jest system Scenario Overlay. Gracz zaczyna z wartością SOL: 1/8192 (liczby te oznaczają również status społeczny Ryu, niski status warto dodać). Generalnie im wyższa wartość, tym lepiej - wraz z postępami otwiera się dostęp do nowych lokacji i scenek fabularnych. Sęk jednak w tym, że do zaliczenia Dragon Quarter na 100% potrzeba przejść grę wielokrotnie (zadanie ułatwiono poprzez pozostawienie nam przedmiotów, umiejętności i ekwipunku).
 
Dragon Quarter został generalnie przyjęty pozytywnie, choć nie obeszło się bez kontrowersji. System SOL uznano za trudny do zrozumienia, niektórym przeszkadzał również dość wysoki poziom trudności (twórcy uznali, iż poprzednie części były zbyt łatwe). Chwalono natomiast fabułę i muzykę skomponowaną przez Hitoshiego Sakimoto (jego prace nadzorował Yasunori Mitsuda). 

Wideo - Breath of Fire: Dragon Quarter

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych