Another Century's Episode - opis gry
Another Century's Episode jest grą akcji z elementami symulacji, w której zasiadamy za sterami mechów znanych z dziewięciu serii anime z gatunku Real Robot. Tytuł wydany został w 2005 r. na PlayStation 2 za sprawą Banpresto, a za developing odpowiadało studio From Software.
Zarys fabularny tytułu opiera się najbliżej o świat przedstawiony w anime Gundam. W niedalekiej przyszłości ludzkości udało się zapuścić w kosmos na tyle daleko, aby zbudować orbitujące wkoło Ziemi kolonie, a nawet skolonizować Marsa. Międzykrajowe konflikty oraz trudności ekonomiczne doprowadziły jednak do uniezależnienia się kosmicznych kolonii względem sił ziemskich, na co rządy wszystkich państw odpowiedziały, tworząc jeden zunifikowany organ władzy zwany United Community of Earth (UCE). W kolejnych latach, ze względu na rozrastanie się kolonijnych organizacji partyzanckich jak .in. White Fang czy Lunar Empire of Giganos, UCE tworzy specjalną grupę uderzeniową przeznaczoną do walki z partyzantami, pragnącymi zagarnąć wytworzony przez siły ziemskie surowiec E2.
Mechanice A.C.E. najbliżej do gier symulacyjnych w rodzaju serii Armored Core, z których słynie developer. Podczas gry napotkamy w sumie 80 modeli robotów, z czego za sterami 40 będziemy mogli zasiąść jako piloci. Kojarzyć je możemy z serii Aura Battler Dunbine, Martial Successor Nadesico: The Prince of Darkness (film kinowy), Blue Comet SPT Layzner, Brain Powerd, Mobile Suit Gundam Wing, Mobile Suit Gundam Zeta, Mobile Suit Gundam: Char's Counterattack (film kinowy), Metal Armor Dragonar i Heavy Metal L-Gaim. Dwie grywalne maszyny, między jakimi możemy wybierać zaraz po rozpoczęciu rozgrywki, pochodzą z flagowych marek obu kolaborujących firm: RPT-007 Gespenst Mark II pochodzi z serii Super Robot Wars od Banpresto, a Cloud Breaker - z xboxowej gry Murakumo: Renegade Mech Pursuit od From Software.
Główną cechą wyróżniającą A.C.E. od innych gier z mechami w roli głównej jest niespotykane w gatunku przywiązanie do szczegółów. Każdą z dostępnych maszyn prowadzi się inaczej, inny jest też jej arsenał i ataki wyprowadzane tymi samymi przyciskami. Oprócz wizualiów bardzo wiernie oddano też skalę każdego robota - podczas gdy w większości gier są one tej samej wielkości, w A.C.E. można je podzielić na trzy skale: małe (Aura Battlers), średnie (ok. 16 m wysokości, Gundamy) i ciężkie (wielkie Heavy Metale). Rozmiar prowadzonego robota znajduje odzwierciedlenie podczas misji, w których jednostki przeciwników są większe, mniejsze lub równe naszym.
Galeria - Another Century's Episode






Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych