SKLEP
Lufia & the Fortress of Doom
345V

Lufia & the Fortress of Doom

Lufia & the Fortress of Doom
  • Producent: Neverland
  • Wydawca: Taito
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 25.06.1993
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

Lufia & the Fortress of Doom to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Neverland i wydana przez Taito. Tytuł ukazał się tylko na konsoli Super Nintendo. Fortress of Doom to pierwsza odsłona serii Lufia.

Akcja gry rozgrywa się w fantastycznym świecie, w którym pewnego dnia, zgodnie z przepowiednią, pojawia się latająca wyspa, a na niej znajduje się obiekt zwany “fortecą zagłady”. Forteca jest siedzibą potężnych istot, tak zwanych Sinistrali, które chcą podbić świat. Aby uporać się z zagrożeniem, ludzkość mieszkająca na powierzchni wysyła z misją czterech czwórkę największych bohaterów. Misja udaje się, ale zwycięstwo dla ich uczestników okazuje się być pyrrusowe. Od tego wydarzenia mija prawie sto lat. Główny bohater (bezimienny), utalentowany szermierz z niewielkiej mieściny, wplątuje się w intrygę, od której powodzenia zależeć będzie ponownie los całego świata.

Pod względem rozgrywki Fortress of Doom to bardzo klasyczny japoński eRPeG. Nasi podopieczni odwiedzają w trakcie swojej przygody rozmaite miejsca, między innymi miasta i dungeony. Walki są losowe i turowe, podobnie jak w seriach Dragon Quest czy Final Fantasy. Uczestniczyć w nich mogą maksymalnie cztery postacie, które różnią się umiejętnościami. Po zwycięstwie otrzymujemy doświadczenie, dzięki któremu rozwijają się zdolności bohaterów.

Na uwagę zasługują dwa patenty. Pierwszy to atakowanie pustego miejsca po pokonanym przeciwniku, jeśli wcześniej (tj. przed wyzionięciem ducha) wybraliśmy go jako cel ataku. Oznacza to konieczność kalkulowania i liczenia zadawanych nieprzyjaciołom obrażeń, żeby nie tracić tur. Drugi ma związek z przeklętym ekwipunkiem, na jaki możemy się natknąć podczas eksploracji świata. Sprzętu tego rodzaju nie da się zdjąć po nałożeniu i wysysa on energię postaci. Jedynym rozwiązaniem jest wizyta w specjalnym miejscu - świątyni.

Wspomnieć też warto, że w dungeonach o wiele większy nacisk (w porównaniu z innymi jRPG-ami z epoki) położono na rozwiązywanie łamigłówek.

Podobne gry