Sid Meier's Alpha Centauri
502V

Sid Meier's Alpha Centauri

Sid Meier's Alpha Centauri
  • Producent: Firaxis Games
  • Wydawca: Electronic Arts
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 12.02.1999
  • Europa: 12.02.1999
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strategiczna
  • Liczba graczy: 1-7

Sid Meier's Alpha Centauri to turowa gra strategiczna wyprodukowana przez Firaxis Games i wydana przez Electronic Arts. Tytuł ukazał się na komputerach z systemami Windows i OS X. Produkcja opierała się na podobnych założeniach co seria Cywilizacja, lecz zmagania graczy miały miejsce w dalekiej przyszłości i skupiały się na kolonizowaniu systemu Alfa Centauri.

Akcja gry toczy się w XXII wieku. Ziemia, która zmaga się z przeludnieniem i wynikającymi z tego konsekwencjami, nie jest już szczególnie dobrym miejscem do życia. Aby przeciwdziałać problemowi, ONZ konstruuje statek kosmiczny UNS Unity i wysyła go z misją do tytułowego systemu Alfa Centauri. Po dotarciu jednak na miejsce (tj. na niezamieszkaną planetę) i po wybudzeniu z kriogenicznego snu okazuje się, że kapitan został zabity. Załoga dzieli się więc na siedem frakcji, z których każda kierowana jest inną ideologią i motywami.

Gra, jak wspomniano na wstępie, bazuje na podobnych założeniach co seria Cywilizacja, choć tam zaczynaliśmy rozwój od prymitywnych plemion, a tutaj zmagania rozpoczynają się po wylądowaniu na obcej planecie, którą należy skolonizować. W trakcie tego procesu budujemy bazy (pełniące podobną funkcję co miasta w Cywilizacji), różnego rodzaju obiekty, przeprowadzamy badania, eksplorujemy teren i rywalizujemy z innymi frakcjami. Każda ze stron konfliktu ma własną agendę, co sprawia, że rozgrywka wygląda inaczej.

W grze funkcję ‘surowców’ spełniają trzy rzeczy: pożywienie (którym karmimy populację), służący do rozbudowy materiałów, oraz energię, którą da się spożytkować do własnych celów lub sprzedawać innym. Ważny jest rozwój technologii. Badania można prowadzić w czterech dziedzinach: związanych z wojskowością, infrastrukturą, eksploracją nowych miejsc czy ogólnie naukową sztuką dla sztuki.

W świecie gry nie brakuje też obcych form życia, które początkowo są nieprzyjaźnie nastawione, ale skrywają własne sekrety, oraz tajemniczych obiektów dostarczających nowych technologii.

Podobne gry