NieR Replicant (PS3)

NieR Replicant (PS3)

NieR Replicant
  • Producent: Cavia
  • Wydawca: Square Enix
  • Wersja językowa: Japońska
  • Premiery
  • Świat: 21.04.2010
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa, Otwarty świat, RPG akcji
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • przemoc

Ocena społeczności

9.75 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Wersja Replicant jest oryginalnym projektem NieRa od Square Enix, który ukazał się wyłącznie w Kraju Kwitnącej Wiśni. Za jej produkcję odpowiada studio Cavia.

Na pierwszy rzut oka obie wersję NieR nie różnią się prawie niczym, ale nawet gdy twórcy zmienili tylko postać głównego bohatera, co za tym idzie postrzeganie otoczki fabularnej ulega ona dość sporej zmianie. O ile zachodni twór o podtytule Gestalt opowiada o relacjach pomiędzy Ojcem a Córką, tak Replicant opowiada o Bracie i Siostrze, co zmienia odczucia graczy na przedstawioną historię, choć same założenia pobudek tytułowego NieRa pozostają niezmienne to reszta postaci i ich role pozostają bez zmian, tak samo jak ich motywy.

Akcja gry zaczyna się w upalne lato, 2053 roku od przedstawienia zniszczonego współczesnego miasta. Poznajemy wówczas śmiertelnie chorą Yonah i jej Brata, tytułowego NieRa, który stacza niezliczone bitwy z armią dziwnych bezkształtnych istot zwanych Shades. Po wprowadzeniu akcja przenosimy się o ponad 1300 lat w przyszłość, gdzie obserwujemy dwójkę identycznie wyglądających postaci żyjących w prymitywnej osadzie zbudowanej na ruinach upadłej cywilizacji. Trzeba jeszcze wspomnieć, że cała przygoda z ów produkcją dzieję się w uniwersum serii Drakengard, która jest również spod szyldu Square Enix. Pomimo tego nawiązania, bohaterowie się nie znają głównie z powodu czasu akcji, w których dzieją się poszczególne wątki fabularne. 

NieR Replicant podobnie jak swój zachodni odpowiednik jest grą z gatunku RPG akcji z naciskiem na specyficzność odłamu japońskiego. Gra również posiada elementy typowe dla produkcji z gatunku Hack and Slash. Model jak i sam styl walki pozostaję ten sam co w wersji Gestalt. Do dyspozycji ma różne rodzaje broni: miecze, miecze dwuręczne i włócznie. Oręż można usprawniać zbierając potrzebne surowce. Do walki służą też czary, które zdobywamy w trakcie fabularnych postępów. Z biegiem czasu dołączą do nas jeszcze dwie inne postacie, takie jak - porywcza, opętana przez Shade'a Kaine, która w dużej mierze towarzyszy nam podczas podróży po świecie NieRa oraz niewidomy chłopak Emil potrafiący swoimi oczami zamieniać w kamień. Poza główną otoczką fabularną mamy również wiele questów pobocznych, tak aby jeszcze bardziej podbudować arsenał jak i morale naszego głównego bohatera.

Największą bolączką gry jest z pewnością oprawa wizualna, krytykowana od recenzentów, aż po samych graczy. NieR na całe szczęście odbija sobie to na poruszającej historii, kreacji bohaterów, przystępnemu systemowi walki i rozwoju oraz genialnej ścieżce dźwiękowej, która bardzo szybko wpada w ucho.