Sadame
641V

Sadame

Sadame
  • Wydawca: Rising Star Games
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 17.12.2014
  • Europa: 25.02.2016
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka chodzona, RPG akcji
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 12

Sadame (w oryginale Ishi-Sengoku-Den Sadame) jest grą akcji w konwencji hack'n'slash, wydaną w grudniu 2014r. na platformę cyfrową eShop dla konsoli Nintendo 3DS. Za developing odpowiadało studio Mebius, a za publikację na rynku europejskim - Rising Star Games.

Akcja gry przenosi nas w inną wersję średniowiecznej Japonii ery Sengoku, podczas której władca Oda Nobunaga zbratał się z siłami mroku, aby pogrążyć cały obszar kraju armiami demonów pod jego sztandarem. Wcielając się w jednego z czterech wojowników - Samuraja, Ninję, Mnicha lub Bandytkę - naszym zadaniem będzie walka z szatańskim pomiotem stojącym na drodze do samego Nobunagi.

Każda z postaci oferuje inny styl gry, a także korzysta z innego ekwipunku: Samuraj to ciężkozbrojny wojownik walczący na bliskim dystansie mieczem, Ninja wprawnie posługuje się na średnim dystansie kosą na łańcuchu oraz shurikenami, Mnich nadaje swojemu kijowi i reliktom właściwości żywiołów, a szyjąca z łuku Bandytka specjalizuje się w czarach wzmacniających i osłabiających. Pod względem prowadzenia rozgrywki Sadame najbliżej do innych reprezentantów gatunku hack'n'slash w rodzaju Gauntlet lub serii Diablo. Kontrolując jednego z bohaterów musimy przebijać się przez hordy szeregowych popleczników Nobunagi, by co jakiś czas zmierzyć się z jednym z dwudziestu blokujących nasz progres bossów. Do naszej dyspozycji, poza lekkimi, mocnymi oraz specjalnymi atakami, są także przyporządkowane przez kombinacje spust+przycisk czary podzielone na dwie kategorie: Karma oraz Magia, obie z oddzielnym zapasem many. Z pokonanych przeciwników ustawicznie wypadają worki z losowymi znaleziskami, a za pozyskane doświadczenie bohaterowie uzyskują kolejne poziomy, dzięki którym za pomocą Discipline Points (DP) mogą uczyć się nowych zdolności z rozbudowanego drzewka rozwoju, a także wzmacniać te już wyuczone. Każdej postaci przyporządkowany jest oddzielny slot na zapis gry, a zdobywany podczas gry ekwipunek dzielony jest pomiędzy nimi. Możliwe jest nawet przyłączenie już stworzonego wojownika jako wsparcia dla aktualnie używanego bohatera, co częściowo wynagradza brak trybu rozgrywki wieloosobowej.

Gra wykorzystuje funkcję StreetPass konsolki - napotkanych w pobliżu naszego miejsca zamieszkania innych właścicieli Sadame można przyłączyć do swojej wersji, by następnie jako najemni bohaterowie wspomagali nas podczas misji. 


Opis opracował: Daaku

Podobne gry