Deathtrap Dungeon
631V

Deathtrap Dungeon

Deathtrap Dungeon
  • Producent: Asylum
  • Wydawca: Eidos
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 31.03.1998
  • Europa: Kwiecień 1998
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Slasher
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 18

Deathtrap Dungeon (znane też jako Ian Livingstone's Deathtrap Dungeon) jest przygodową grą akcji, wydaną w marcu 1998 r. na konsole PlayStation oraz komputery osobiste. Za developing odpowiedzialne było Asylum Studios, a za wydanie i dystrybucję - firma Eidos.

Świat gry oparty jest o podręcznik do gry z serii Fighting Fantasy pod tym samym tytułem, napisany przez Iana Livingstone'a. Fabuła opowiada o stworzonym przez potężnego czarnoksiężnika lochu najeżonym pułapkami i wypełnionym wieloma niebezpieczeństwami, na którego najniższym poziomie czekać mają bogactwa, o których nie śniło się śmiertelnikom. Dwójka śmiałków - amazonka Red Lotus i barbarzyńca Chaindog - postanawiają przyjąć zaproszenie właściciela i zdobyć obiecany im skarb.

Rozgrywka do złudzenia przypomina pierwsze przygody panny Croft z Tomb Raider, choć w zdecydowanie cięższej atmosferze grim fantasy. Kierując wybraną przez nas postacią, naszym zadaniem będzie przedostanie się przez 9 coraz niższych poziomów lochu, każdy o innym temacie przewodnim (Labirynt, Cyrk czy Kanały). Na drodze do wyjścia stać będzie nam nie tylko ponad 50 rodzajów przeciwników (gobliny, orki, pająki, golemy, demony, lamie itp.), ale także złożone systemy pułapek oraz zagadek środowiskowych, rozwiązanie których często wymagać będzie od nas uważnej nawigacji całej planszy. Po udanym jej zaliczeniu gra podliczy ogół zabitych przez nas wrogów, podniesionych przedmiotów oraz odkrytych sekretnych pokoi.

Poza podstawowym mieczem oraz możliwością walki na gołe pięści, w nasze ręce wpadać będą coraz wymyślniejsze przedmioty. Podzielone są one na trzy kategorie i obejmują nowe rodzaje broni (broń palna oraz ostrza o innych właściwościach), ograniczony ilościowo ekwipunek pomocniczy (bomby, kilka rodzajów czarów) oraz medykamenty (mikstury leczące czy odtruwające). W razie potrzeby będziemy też w stanie oznaczyć sobie drogę za pomocą kredy.

Choć Deathtrap Dungeon zapowiedziany został w tym samym czasie co Tomb Raider, jego premiera była wielokrtonie przekładana, co znalazło odbicie w nieprzystającej do standardów oprawie graficznej, pracy kamery oraz kłopotliwej kontroli postaci. W recenzjach chwalono jednak jej rozbudowany bestiariusz oraz elementy czarnego humoru.


Opis opracował: Daaku