DoDonPachi DaiOuJou
275V

DoDonPachi DaiOuJou

DoDonPachi DaiOuJou
  • Producent: Cave
  • Wydawca: Arika
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: Kwiecień 2002
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina
  • Liczba graczy: 1-2
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12

DoDonPachi DaiOuJou jest automatową strzelaniną z gatunku bullet hell, wydaną pierwotnie na automaty arcade w kwietniu 2002 r. i później przeniesioną na konsolę PlayStation 2 (kwiecień 2010 r.) oraz urządzenia iOS (luty 2012). Za developing odpowiadała firma Cave, a za wydanie firmy AMI (automaty) oraz Arika (PS2).

Po wydarzeniach z poprzedniej odsłony serii, DoDonPachi, kiedy to oszalały dowódca elitarnej eskadry DonPachi Corps niemal co do nogi wybił cały rodzaj ludzki, niedobitki jego mechanicznej armii zostały skutecznie przetransportowane na Księżyc i zapieczętowane w rozległym kompleksie jego podziemnych tuneli. Od tamtego wydarzenia minęły setki lat, ludzkość odżyła i rozwijała się, a dzięki kolejnym zdobyczom techniki udało się jej nawet skolonizować srebrny glob. Skupiona w księżycowym megamieście Lunapolis i otoczona Elemental Dollami, rozumnymi androidami ułatwiającymi wszystkie aspekty życia codziennego, ludność nie wie jednak, że tuż pod ich stopami inwazyjna maszyneria przebudziła się i ewoluowała, a jej najbardziej rozbudowane systemy obronne powoli odbudowują najgroźniejszą machinę wojenną tamtej ery, Hibachi. Jej restart rozpocznie nowy konflikt zwany Wojnami Błogiej Śmierci (Blissful Death Wars).

Przed rozpoczęciem rozgrywki gracz ma do wyboru dwa myśliwce: zwrotnego TYPE-A o długim dystansie ognia oraz wolniejszego TYPE-B o szerokim rozrzucie pocisków, do których dobrać może następnie jedną z trzech Element Dolls wpływających na jego uzbrojenie: siłę rażenia pocisków, lasera oraz liczbę dostępnych bomb. Możliwy jest jednoczesny ostrzał za pomocą zarówno ognia ciągłego, jak i lasera, z opcją wzmocnienia wiązki tego drugiego kosztem niemożności użycia ładunków wybuchowych. Bez zmian pozostał obecny od początku gry "chaining": zestrzelenie przeciwnika zapełnia odpowiedzialny za zliczanie punktów pasek, a każde kolejne zestrzelenie zapełnia go jeszcze bardziej. Rozwiązanie to napełnia z kolei nowy wskaźnik Hyper, nagradzający nas specjalnym przedmiotem podnoszącym naszą siłę ognia. Na grę składa się pięć plansz, a spełnienie odpowiednich warunków podczas pierwszego przejścia uruchomi tzw. "drugą pętlę" oferującą mocniejszych bossów oraz odsłaniającą pełne spektrum historii.

Na Xboxa 360 ukazał się port pod tytułem DoDonPachi DaiOuJou Black Label Extra.

Gra wspiera tryb rozgrywki wieloosobowej dla maksymalnie dwóch graczy na jednym ekranie.


Opis opracował: Daaku

Podobne gry