Hajime no Ippo: The Fighting!

Hajime no Ippo: The Fighting!

7,0
2 oceny

Ocena wg platformy:

PS3 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Bandai Namco Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Premiery
Świat:
31.07.1997
Producent:
Bandai Namco Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Premiery
Świat:
31.07.1997

Hajime no Ippo: The Fighting! - opis gry

Hajime no Ippo: The Fighting! jest symulatorem boksera opartym o komiksową serię manga pod tym samym tytułem, wydanym w lipcu 1997 r. na konsolę PlayStation. Zarówno za developing, jak i wydanie gry odpowiadała firma Kodansha.

Oś fabularna gry ściśle opiera się o wydarzenia znane z kart mangi Hajime no Ippo autorstwa George'a Morikawy. Głównym bohaterem jest tutaj Ippo Makunouchi - uczeń szkoły średniej, który pomimo mocnej budowy ciała jest obiektem drwin ze strony rówieśników. Los chłopaka odmienia spotkanie z Mamoru Takamurą, zawodowym bokserem i gwiazdą Kamogawa Gym. Za jego namową Ippo podejmuje trud wyczerpujących treningów, aby wkroczyć w świat amatorskiego boksu i przekonać się, co to znaczy być silnym. Na swojej drodze ku tytułowi mistrza wagi lekkiej Japonii napotka trzynastu obiecujących rywali, którzy mimo młodego wieku także mają za sobą pasmo sukcesów.

Dalsza część tekstu pod wideo

O ile lwia część produkcji opartych o licencję tej serii anime jest bijatykami z gatunku sportów walki, w tym przypadku do czynienia mamy z symulacją. Mając pod opieką młodego Ippo, naszym zadaniem jest ustalanie jego harmonogramu dnia przed kolejnymi ważnymi walkami. Wybierać możemy spośród 14 różnych ćwiczeń (jogging, brzuszki, shadow boxing, trening kondycyjny itd.), każde wpływające na inne partie ciała i podnoszące inne statystyki takie jak wytrzymałość, stamina, odporność na uderzenia czy siła ataków specjalnych. Przepracowanie może jednak prowadzić do kontuzji uszczuplających zakres możliwych ćwiczeń, ważne jest też więc dobieranie dni wolnych oraz czasu spędzanego z rodziną. W ustalone w kalendarzu dni dochodzi do sparingów z innymi zawodnikami, podczas których sprawdzane są nasze umiejętności. Co ciekawe, podczas samych pojedynków nie mamy wpływu na ruchy Ippo - walka toczy się bez naszego udziału, a używane przez niego ciosy i zakres ruchów uzależnione są wyłącznie od obranych przez nas wcześniej treningów oraz taktyk. W razie porażki grozi nam powtarzanie całego okresu od ogłoszenia gali do finałowego starcia, konieczne jest więc dobre rozplanowanie harmonogramu!

Poza trybem Story gra oferuje także Edit Mode. Możemy w nim stworzyć własnego boksera w oparciu o obecnych w grze zawodników, a następnie wybrać interesujący nas schemat, kolorów, rozkład statystyk oraz garnitur wykorzystywanych ciosów. Gotową postać możemy zapisać na karcie pamięci, by potem wystawiać ją do walki w oparciu o ustalone przez nas zasady (siła zadawanych ciosów, liczba rund itp.) z inną postacią (w tym także kolejną naszego autorstwa), którą kierować komputer. Również w tym przypadku nie będziemy mieli jednak wpływu na przebieg starcia.

Wideo - Hajime no Ippo: The Fighting!

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper