Grisaia no Meikyu: La Labyrinthe de la Grisaia
377V

Grisaia no Meikyu: La Labyrinthe de la Grisaia

Grisaia no Meikyu: La Labyrinthe de la Grisaia
  • Wydawca: Front Wing
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 24.02.2012
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Inna
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 16

Grisaia no Meikyu: La Labyrinthe de la Grisaia (dosł. "labirynt Grisai") jest grą z gatunku powieści graficznej, wydaną pierwotnie na komputery osobiste w lutym 2012 r. Zarówno za developing, jak i dystrybucję odpowiadała firma Front Wing. Designy postaci są autorstwa Shu Hirose.

Od momentu, w którym Yuji Kazami rozpoczął edukację w kampusie odizolowanej Mihama Academy i spotkał pięć jego mieszkanki, minął już równo rok. Z sobie tylko znanych powodów, niespodziewanie złożył on do swojej przełożonej, JB, podanie o awans w szeregach organizacji CIRS. Jako część procesu awansowego, przekazał on jej także akta dotyczące jego dzieciństwa oraz przeszłości zawodowej. W międzyczasie ciekawskie Sachi oraz Makina wchodzą w posiadanie zniszczonej kopii akt, aby dowiedzieć się więcej o przeszłości ich klasowego kolegi. Wiedza ta okaże się dla nich trudniejsza do przełknięcia, niż im się początkowo wydawało - szczenięce lata w cieniu swojej genialnej siostry, trudne stosunki z rodziną, trening w obozie dla dziecięcych żołnierzy i w końcu przejście pod egidę CIRS to tylko początek ciężkiej przeprawy Yujiego przez drogę ku dorosłości...

Wydarzenia będące częścią Grisaia no Meikyu należą do tzw. Grand Route (lub też Yuji Route) - linii fabularnej, podczas której bohaterowi udało się rozwiązać problemy każdej z pięciu dziewczyn bez jednoczesnego angażowania się w związek uczuciowy. Dalszy rozwój historii odbywa się za pomocą narracji oraz dialogów pomiędzy postaciami, podanymi pod postacią paragrafów tekstu do przeczytania. W odróżnieniu od pierwowzoru brak tu jednak kluczowych wyborów, których dokonanie wpłynęłoby na dalszą rozgrywkę czy możliwe zakończenia. W głównym menu do wyboru możliwy jest zestaw dodatkowych scenariuszy będących prologami do każdego z pięciu "dobrych zakończeń" poprzedniej odsłony gry, Grisaia no Kajitsu.

Gra doczekała się także konwersji na konsole PlayStation Portable oraz PlayStation Vita, wydanych w październiku 2014 r. W odróżnieniu od oryginału z PC, wersje te pozbawione zostały scen i elementów erotycznych - dzięki temu, mimo ograniczenia wiekowego 17+, uchodzą one za tzw. wydania "all-ages".


Opis opracował: Daaku