SKLEP
Sakura Taisen
465V

Sakura Taisen

Sakura Taisen
  • Producent: Red Company
  • Wydawca: Sega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 27.09.1996
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG taktyczny, Inna, Strategiczna
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12

Sakura Taisen (znane na Zachodzie pod nazwą Sakura Wars) jest pierwszą odsłoną serii strategicznych RPG z elementami dating sima, wydaną we wrześniu 1996 r. na konsolę Sega Saturn. Za developing odpowiadało studio Red Company (późniejsze Red Entertainment), a za jej wydanie w Japonii firma Sega (oddział M2). W 1999 r. wydany został jej port na PC, w 2000 r. - na Dreamcasta, a w 2003 r. - na PlayStation 2 pod postacią remake'a.

Wydarzenia rozpoczynające serię rozgrywają się w Teito, Imperialnej Stolicy Tokio, gdzie wojskowy Ichiro Ogami przejmuje dowództwo nad Dywizją Kwiatów - tajnym oddziałem Cesarskich Sił Bojowych przystosowanym do walki z tajemniczymi najeźdźcami zrzeszonymi pod organizacją Hive of Darkness. Początkowe zdziwienie siedzibą jednostki będącą teatrem oraz pierwszymi obowiązkami kontrolera biletów szybko ustępuje gotowości do walki, kiedy to podczas jednego z przedstawień dochodzi do ataku na Teito Tower, gdzie Ogami spełnia się w roli dowódcy za sterami Koubu - zasilanym parą olbrzymim robotem. Wraz z nowo poznanymi członkiniami Dywizji Kwiatów, Sakurą Shinguji i Ayame Fujiedą, Ogami będzie musiał przeciwstawić się kolejnym ofensywom Hive of Darkness.

Tytuł określany jest przez twórców jako "dramatic adventure game", co stanowi połączenie dwóch przeplatających się trybów gry: Adventure Mode oraz Battle Mode. W tym pierwszym poruszamy się postacią Ichiro po mapie teatru lub miasta i wchodzimy w interakcje z kolejnymi postaciami za pomocą systemu Live Interactive Picture System (LIPS). System ten przypomina budową nowele graficzne, ponieważ w zależności od decyzji, jakie podejmiemy podczas okraszonych animowanymi wstawkami scenek zależeć będą nasze stosunki z resztą kobiet z drużyny, co wpłynie nie tylko na ich efektywność w walce, ale także zakończenie, którego doczekamy się po ostatniej misji w grze. Z kolei podczas Battle Mode gra zabiera nas na ukazane w rzucie izometrycznym mapy, na których wydajemy rozkazy poszczególnym członkom drużyny obsługujących roboty Koubu. Odzwierciedlenie znajdują tutaj uzyskane podczas scenek LIPS Trust Points, czyli punkty zaufania, jakim darzą Ichiro bohaterki - jeżeli będą one wysokie, jednostka będzie podczas potyczek operować lepiej, jeśli niskie - gorzej. Podobnie spadać one będą w razie zniszczenia robota danej postaci.

Przed pojawieniem się głównego menu, gra prosi o załadowanie stanu gry do utworzenia menu A Long Day. Jest to oparta na naszym progresie interaktywna galeria, w której znajdziemy nie tylko streszczenie meandrów fabuły, ale też obejrzymy już odblokowane scenki, zagramy w minigierki oraz odsłuchamy tematów muzycznych. Menu to obecne będzie też w kolejnych odsłonach serii, a posiadanie ich zapisanego stanu gry odblokuje także materiały z poprzednich gier.


Opis opracował: Daaku

Miesięcznik PSX Extreme