Ragnarok Tactics
450V

Ragnarok Tactics

Ragnarok Tactics
  • Wydawca: GungHo Entertainment
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 27.10.2011
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG taktyczny
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12

Ragnarok Tactics jest strategiczną grą RPG opartą o uniwersum koreańskiego tytułu MMO, Ragnarok Online. Została ona wydana w październiku 2011 r. na konsolę PlayStation Portable, Za developing odpowiadało studio GungHo Entertaiment we współpracy z Apollosoft i Chime, a dystrybucją zajmowało się samo GungHo Entertainment.

Galeria - Ragnarok Tactics
  • Ragnarok Tactics
  • Ragnarok Tactics
  • Ragnarok Tactics
  • Ragnarok Tactics
  • Ragnarok Tactics
  • Ragnarok Tactics

Akcja gry została umiejscowiona na mapie świata Ragnarok Online w czasach, kiedy dwa stronnictwa - Księstwo Branshaldo oraz Republika Aura rywalizują o prawo własności do regionu zwanego Półwyspem Grantria. W tym krajobrazie narastającego ryzyka zbrojnego konfliktu poznajemy Rito (imię do zmiany przez gracza), który podróżuje po spornej ziemi wraz ze swoim towarzyszem, byłym najemnikiem Torenem. to od naszych decyzji zależeć będzie, po czyjej stronie staniemy i historię jakich postaci poznamy, co docelowo doprowadzi nas do jednego z pięciu możliwych zakończeń. Pod względem mechaniki rozgrywki gra czerpie z takich reprezentantów gatunku, jak Final Fantasy Tactics czy Tactics Ogre.

Bitwy prowadzone są na podzielonej na pola mapie, po których na zmianę poruszają się jednostki nasze i przeciwników, a do rozstrzygnięcia większości z nich konieczne będzie pokonanie wszystkich wrogich zastępów. Poza standardowymi opcjami ataku fizycznego, techniki specjalnej lub rzucenia czaru każda postać ma do dyspozycji wskaźniki Overdrive oraz Burst Strike pozwalające na wykonanie odpowiednio serii szybkich ataków oraz technik drużynowych. Poza jednostką głównego bohatera oraz towarzyszącym mu uwarunkowanym fabularnie postaciom, reszta składu naszej drużyny składać się będzie z zatrudnionych w miastach najemników. Każdego z nich możemy stworzyć od podstaw, zwracając uwagę na takie parametry jak imię, płeć, wykonywany zawód czy barwa głosu.

Każdy wybór, jakiego dokonamy podczas rozmów z towarzyszami oraz uwarunkowanych fabularnie bitew, będzie mieć swoje przełożenie na sympatię do konkretnej strony w konflikcie oraz ścieżkę, którą podążymy. Jeżeli bliższa będzie nam filozofia Branshaldo, historia skupiać się będzie na księżniczce Adelaide próbującej rządzić całym królestwem po śmierci ojca, a Rito towarzyszyć w walce będzie zimna i wyrachowana czarodziejka Cynthia. Jeżeli bardziej odnajdziemy się w sytuacji Aury, poznamy bliżej Yuriego - rycerza stawiającego czoła konfliktowi pomiędzy własnym ojcem i jego przybranym synem. Z kolei jeżeli nie opowiemy się za żadną ze stron, będziemy kontynuować wędrówkę z Torenem - w takim wypadku skupimy się na odwracaniu wyniszczających okoliczne miasta i mieszkańców efektów wojny oraz podejmiemy pościg za tajemniczym "Jesterem". Do poznania wszystkich wiodących ku napisom końcowym ścieżek nie będzie potrzebne kilkukrotne przechodzenie gry - w każdym rozdziale mamy dostęp do listy wydarzeń, które możemy powtórzyć z innym wynikiem lub udzieloną odpowiedzią, co skieruje fabułę na inne tory. Oprócz misji fabularnych możemy wziąć także udział w niezwiązanych z główną ścieżką scenach zwanych Sub-Eventami.

Tytuł otrzymał mieszane opinie od redaktorów branżowych. Wśród zalet wymieniane są wysokie replayability oraz dobre tłumaczenie, zaś wśród wad - mało inspirujący system walki czy kiepsko zbalansowane zawody postaci.


Opis opracował: Daaku