Hexyz Force
262V

Hexyz Force

Hexyz Force
  • Producent: Sting
  • Wydawca: Atlus
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 12.11.2009
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12

Hexyz Force jest japońską grą RPG wydaną w listopadzie 2009 r. na konsolę PlayStation Portable. Za developing odpowiedzialne było studio Sting Entertainment, a za dystrybucję - firma Atlus.

Dawno temu, kiedy świat był jeszcze pustką, z niebios zstąpiła Novia, Bogini Stworzenia, powołując do życia krainę Berge oraz szereg stojących na jej straży bytów zwanych Divinities (Boskości). Berge stanęło jednak na krawędzi zagłady, kiedy Delgaia, Bóg Zniszczenia, zechciał wprowadzić w życie swój plan zwany Boską Skruchą. Plan ten udało się Boskościom udaremnić poprzez poświęcenie ich życia, zaś Novia zawiązała z ludzkością pakt: kiedy nadejdzie Godzina Sądu, w zależności od ich czynów doprowadzi krainę do jej dawnej świetności... lub obróci ją w nicość.

Gra zawiera dwa odmienne względem siebie scenariusze, a w każdym z nich pokierujemy losem innej postaci wywodzącej się z oddalonej od siebie części krainy. Levant von Schweitzer jest członkiem elitarnej formacji Błękitnych Rycerzy Królestwa Rosenbaum, który podczas pertraktacji pokojowych pomiędzy rasami ludzi i halbów (ogółu nieludzkich ras) jest świadkiem skrytobójstwa, przez co zmuszony zostaje do nawiązania współpracy z halbańskim ruchem oporu Argent. Cecillia Armaclite jest z kolei apatyczną siostrą zakonną Świętego Zakonu Palfiny, którego siedziba zostaje najechana przez potwory. Oboje w momencie niebezpieczeństwa odkrywają, że są tytułowymi Hexyzami - potomkami Boskości z czasów tworzenia świata, zdolnymi do używania świętych artefaktów zwanych Ragnafactami. Choć ich ścieżki będą się niekiedy krzyżować, każde z dwójki bohaterów ma do wypełnienia własną misję i inny stosunek do nowoodkrytych mocy Hexyzów, które będą miały wpływ na ostateczny wygląd świata, jaki znają.

Podstawą zaprezentowanego w tytule, turowego systemu walki jest atakowanie przeciwników w oparciu o jedno z trzech możliwych słabości: Perłowej Bieli, Błękitnego Płomienia lub Szkarłatnego Lotosu. Każdy z członków drużyny dzierży w walce własny Ragnafact oparty o jeden z tych żywiołów, a pozwalający na wykonanie potężnych ataków zadających obrażenia wszystkim obecnych na polu walki wrogom. Używanie Ragnafactów wiąże się jednak z utratą Ragna Points, których pula jest ograniczona, a odnowić je można tylko poprzez widocznie na mapie punkty odnowy lub awanse na kolejne poziomy doświadczenia. W obliczu tak dawkowanych okazji na strategiczne uderzenia z pomocą graczom przychodzi system craftingu, pozwalający wytworzyć z zebranych materiałów zwyczajne bronie białe. Są one słabsze od Ragnafactów i w odróżnieniu od nich można nimi atakować tylko ustaloną liczbę razy przed wyczerpaniem trwałości, nie zużywają one jednak Ragna Points, pozwalając na bardziej oszczędną walkę. Wykonane poprzez crafting lub zdobyte na wrogach przedmioty można rozkładać na walutę Force Points, które wykorzystać można podczas silniejszych fuzji, a także do rozwoju swoich Ragnafactów.

Ukończenie każdego ze scenariuszy zajmie nam po ok. 20-25 godzin, a wspólna będzie dla nich baza danych zawierająca wpisy o napotkanych osobach, potworach oraz usłyszanych utworach muzycznych.


Opis opracował: Daaku

Podobne gry