The Legend of Heroes II: Prophecy of the Moonlight Witch
316V

The Legend of Heroes II: Prophecy of the Moonlight Witch

The Legend of Heroes II: Prophecy of the Moonlight Witch
  • Producent: Falcom
  • Wydawca: Namco Bandai Games
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 16.12.2004
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12

The Legend of Heroes II: Prophecy of the Moonlight Witch jest drugą odsłoną znanej serii japońskich RPG dostępną na konsolę PlayStation Portable. Premierę miała w grudniu 2004 r., za developing odpowiadała firma Falcom do spółki ze studiem MiCROViSion, a za dystrybucję firma Namco Bandai Games. 

Galeria - The Legend of Heroes II: Prophecy of the Moonlight Witch
  • The Legend of Heroes II: Prophecy of the Moonlight Witch
  • The Legend of Heroes II: Prophecy of the Moonlight Witch
  • The Legend of Heroes II: Prophecy of the Moonlight Witch
  • The Legend of Heroes II: Prophecy of the Moonlight Witch

Numer "II" w tytule dotyczy wyłącznie chronologii znanej z amerykańskiego wydania gry. Tytuł jest tak naprawdę PSPkowym remake'iem trzeciej odsłony serii i jednocześnie chronologicznie pierwszą grą wchodzącą w skład tzw. Garghav Trilogy. Pomimo swojej premiery w grudniu 2004 r. na rynku amerykańskim ukazała się dopiero w czerwcu 2006 r. - równo rok po premierze The Legend of Heroes: A Tear of Vermillion, stąd też różnice w nazewnictwie.

Przedstawiona historia rozpoczyna się w roku Gagharv Year 992 na terenie krainy Tirasweel. Dawno temu, od miasta do miasta podróżowała srebrnowłosa kobieta o oczach czystych niczym fontanna. Poprzez swój dar przepowiadania przyszłości tam, gdzie powodziło się dobrze była czczona, a w miejscach dotkniętych klęskami - wyklinana. Kobietę tę nazywano Czarownicą Blasku Księżyca.Dla upamiętnienia jej niegdysiejszej wędrówki, z wioski Ragpick wyrusza para nastolatków: wrażliwy Jurio i energiczna Chris. Mają oni udać się na pielgrzymkę po całym Tirasweel, aby odwiedzić siedem rozrzuconych po nim kapliczek i być świadkami wizji otrzymanych od ukrytych w nich Magicznych Lustrach. Tylko wtedy, zgodnie z tradycją, będą mogli się uważać za prawdziwych dorosłych. Jednak wizje, które zobaczą, ukażą im niepokojące przeświadczenia: wskutek potężnego czaru Królowej Isabelli z Pholtii uwolniona zostaje potężna siła zwana Falą Raual, która niszczy wszystko na swojej drodze. Czy Juriowi i Chris uda się powstrzymać nadchodzący kataklizm, który dawno temu przewidziała także pierwsza Czarownica Blasku Księżyca?

System walki pozostał w zasadzie niezmieniony względem wydanego rok wcześniej A Tear of Vermillion. Wciąż przyjdzie nam kontrolować do czterech członków drużyny w aktywowanych poprzez kontakt z przeciwnikiem walkach, gdzie podstawą ofensywy będą ataki fizyczne, techniki specjalne oraz czary zadające obrażenia oraz wspomagające. Niewielkim dodatkiem jest wprowadzenie Finishing Blow - ataków krytycznych mogących zabić jednym uderzeniem większość słabszych wrogów. Rozwinięto także znany z poprzedniej odsłony Pet System - współtowarzyszącego nam pupila możemy teraz także karmić oraz opiekować się nim, co znajdzie odzwierciedlenie w jego aktywności oraz wpływie na przebieg walk.

Gra otrzymała mieszane opinie od znanych redakcji i serwisów branżowych. Najbardziej powtarzającym się zarzutem był fakt, że Prophecy of the Moonlight Witch w żaden sposób nie ulepsza rozgrywki względem A Tear of Vermillion, a tytuł jako taki nie wyróżnia się niczym na tle innych jRPGów dostępnych na PSP.

Przed pojawieniem się na PlayStation Portable, gra obecna była także na PC-9801 oraz konsolach Sega Saturn i Sony PlayStation, nie opuściły one jednak granic Japonii.


Opis opracował: Daaku