Rengoku II: Stairway to H.E.A.V.E.N. (PSP)

Rengoku II: Stairway to H.E.A.V.E.N. (PSP)

Rengoku II: Stairway to H.E.A.V.E.N.
  • Premiery
  • Świat: 27.04.2006
  • Europa: 20.10.2006
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Akcja, Bijatyka chodzona, RPG akcji
  • Liczba graczy: 1-2
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 18

Ocena społeczności

7.83 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Rengoku II: Stairway to H.E.A.V.E.N. jest grą akcji z elementami RPG, będącą sequelem do wydanego rok wcześniej Rengoku: Tower of Purgatory. Swoją premierę miała w kwietniu 2006 r. na konsoli PlayStation Portable, za developing odpowiedzialne było Hudson Soft, a za dystrybucję firma Konami.

Przedstawiona w grze historia dzieje się już po wydarzeniach z pierwszej odsłony serii, ich znajomość nie jest jednak konieczna do odnalezienia się w fabule. Ponownie przyjdzie nam przejąć kontrolę nad Gramem, który budzi się na najniższym poziomie Tower of Purgatory z objawami amnezji. Podczas przebijania się przez zastępy cybernetycznych przeciwników na coraz wyższe poziomy wieży, Gram odzyskiwać będzie coraz więcej wspomnień ze swojego poprzedniego życia, które jednak wnoszą więcej pytań niż odpowiedzi. Do kogo odnosi się przypomniane imię "Alcmaeon"? Kim są stojący na drodze bohatera żołnierze i dlaczego nazywają go "Kapitanem"? Jaki związek z tym wszystkim ma pracowniczka naukowa Beatrice? Odpowiedzi na te oraz inne pytania wydają się czekać w kolejnej stworzonej przez człowieka konstrukcji, Tower of H.E.A.V.E.N.

Gra  wprowadza szereg wzbogacających rozgrywkę rozwiązań, za brak których krytykowana była The Tower of Purgatory. Znacznie poszerzony został wachlarz dostępnego uzbrojenia (ponad 300 rodzajów), na które natrafić możemy już na pierwszym piętrze wieży. Zapisywać nasz progres możemy teraz nie tylko na poziomie zerowym, ale także poprzez dostępne przy wejściu na każde piętro terminale, gdzie możemy także zmieniać nasz ekwipunek oraz podnosić statystyki każdej części ciała (głowa, lewa i prawa ręka, tułów, nogi). Do ich rozwoju będzie jednak potrzebna waluta Elixir Skin, którą otrzymamy po pokonanych przeciwnikach, a także wskutek przetopienia niepotrzebnych nam już broni. Dzięki niej wydłużymy nasz pasek zdrowia, uodpornimy się na obrażenia fizyczne oraz elektryczne czy podniesiemy liczbę wolnych slotów na broń w każdej kończynie, co pozwoli na dalszą walkę z przeciwnikami w razie przegrzania lub wyczerpania amunicji używanych przez nas narzędzi zagłady. Każda z nich zyskuje podczas ciągłego użycia własne doświadczenie, co wzmacnia jej efektywność oraz pozwala na skuteczniejszą walkę, przynajmniej do czasu znalezienia przez nas broni z potencjalnie lepszym przyrostem. Podczas gry nie wystarczy wyłącznie złomowanie szeregowych grup wrogów - na każdym piętrze znajdziemy także kilku potężniejszych sub-bossów, których pokonanie pozwoli odblokować przejście na wyższy poziom oraz wyjaśni nam nieco więcej z początkowo mocno kryptycznej fabuły.

Gra otrzymała w większości mieszane opinie od recenzentów branżowych. Choć doceniono ułatwiające nieco rozgrywkę rozwiązania jak większy wybór broni, bardziej zróżnicowane lokacje i więcej punktów zapisu, najwięcej krytyki otrzymał niemalże niezmieniony względem oryginału, prosty system walki (jedyne zmiany to możliwość prowadzenia ostrzału podczas poruszania się oraz sterowanie gałką analogową).

Stairway of H.E.A.V.E.N, wzorem The Tower of Purgatory, jeszcze mocniej nawiązuje do struktury Piekła z "Boskiej Komedii" Dantego Alighieri, a za design postaci ponownie odpowiada Jun Suemi (Front Mission 2, The Hybrid Front, Nosferatu).


Opis opracował: Daaku