Rengoku: The Tower of Purgatory

Rengoku: The Tower of Purgatory

6,5
2 oceny

Ocena wg platformy:

PSP 6.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Never-Land Company / Hudson Soft
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Bijatyka chodzona,   RPG akcji
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
27.01.2005
Europa:
10.02.2006
Producent:
Never-Land Company / Hudson Soft
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Bijatyka chodzona,   RPG akcji
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
27.01.2005
Europa:
10.02.2006

Rengoku: The Tower of Purgatory - opis gry

Rengoku: The Tower of Purgatory jest grą akcji z elementami RPG, towarzyszącą konsoli PlayStation Portable w momencie jej premiery na amerykańskim rynku. Została ona wydana w kwietniu 2005 r., za developing odpowiadało studio Never-Land Company pod kierunkiem Hudson Soft, a za dystrybucję firmy Konami oraz Hudson Soft.

Akcja gry rozgrywa się w bliżej nieokreślonej przyszłości trawionej niekończącą się wojną. Nikt już nie pamiętał, jak się ona zaczęła i kto ją wywołał, wszyscy wiedzieli jednak, że zginą, jeżeli pozwolą wrogom na chwilę wytchnienia. Po latach jedna ze stron konfliktu wprowadziła na front swoje nowe dzieło, A.D.A.M.y (Autonomous Dueling Armed Machine) - cybernetycznych, nieśmiertelnych żołnierzy odradzających się na miejscu z kałuży czarnej mazi, w której polegli. Z pomocą całej ich armii wojna dobiegła końca, a same androidy stały się bezużyteczne. Wybudowano więc dla nich gigantyczną wieżę zwaną Wieżą Czyśćca (Tower of Purgatory), w której będą one walczyć po kres swoich dni w seriach niekończących się pojedynków gladiatorów. Tymczasem na zerowym poziomie struktury, jeden z A.D.A.M.ów, Gram, zaczyna miewać przebłyski wspomnień z czasów, kiedy był jeszcze żołnierzem...

Dalsza część tekstu pod wideo

Rengoku pod względem mechaniki jest slasherem wzbogaconym o elementy rozwoju swojego bohatera. Każdą sesję rozpoczynamy na poziomie zerowym wieży, a naszym zadaniem jest przebijanie się przez zastępy uzbrojonych po zęby androidów na kolejne jej poziomy, aż do ostatniego, ósmego. Każde kolejne piętro różni się od innych otoczeniem (kanały, fabryka zawieszona nad jeziorem lawy, futurystyczna stacja kosmiczna itd.) oraz zastosowanymi mechanizmami: na jednym z nich znajdziemy pasy transmisyjne przyspieszające nasze ruchy w danym kierunku, na innym z kolei będące w ciągłym ruchu hydrauliczne filary tworzą i niwelują zasłony chroniące nas przed wrogim ogniem. Początkowo Gramowi brak konkretnego uzbrojenia, będzie on jednak w stanie zdobywać nowe bronie oraz moduły na zasiedlających lokacje androidach, co zmieni nie tylko jego właściwości, ale i wygląd zewnętrzny. Części podzielone są na 5 kategorii: głowę, lewą i prawą rękę, tułów oraz nogi, każde z nich opatrzone oddzielną cyfrą symbolizującą ich wytrzymałość - jeżeli spadnie ona do zera podczas walk na wyższych piętrach, część zostanie zniszczona i konieczne będzie znalezienie lub założenie nowej. Jest to o tyle utrudnione, że komponentów nie możemy zakładać na Grama "w locie" - zmiany zestawu ekwipunku możemy dokonać wyłącznie na poziomie zerowym, przed wyruszeniem w dalszą wędrówkę.

Metaforyczna otoczka gry, a także budowa samej Wieży opiera się luźno na fabule "Boskiej Komedii" autorstwa Dantego Alighieri. Za design postaci odpowiada Jun Suemi, mający na koncie grafiki koncepcyjne do m.in. The Hybrid Front (Sega Mega Drive), Nosferatu (Super Nintendo Entertainment System) czy Front Mission 2 (PlayStation).

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper