Digimon Digital Card Battle
537V

Digimon Digital Card Battle

Digimon Digital Card Battle
  • Producent: Bandai
  • Wydawca: Bandai
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 21.12.2000
  • Europa: 19.07.2002
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Karciana
  • Liczba graczy: 1-2
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 3

Digimon Digital Card Battle jest grą karcianą z elementami RPG bazującą na marce Digimon. Została ona wydana w grudniu 2000 r. na konsolę Sony PlayStation, a zarówno za developing, jak i dystrybucję odpowiadała firma Bandai.

Galeria - Digimon Digital Card Battle
  • Digimon Digital Card Battle
  • Digimon Digital Card Battle
  • Digimon Digital Card Battle
  • Digimon Digital Card Battle
  • Digimon Digital Card Battle
  • Digimon Digital Card Battle

Akcja gry rozpoczyna się w momencie, w którym główny bohater pierwszej odsłony Digimon World przenosi się do cyfrowego świata, aby z pomocą Digimonów zostać najsilniejszym Card Tamerem. W tym celu zawiązuje on pakt z jednym z Digimon Partnerów (na starcie do wyboru mamy Veemona, Hawkmona i Armadillomona), z którym toczy partie gry karcianej z coraz silniejszymi przeciwnikami. Każda partia podzielona jest na tury, podczas których wystawiamy do walki swoich partnerów, korzystamy z ich ataków (przypisanych pod przyciski "kółko", "trójkąt" i "krzyżyk"), podnosimy konieczne do ewolucji punkty DP poprzez wyrzucanie kart z ręki i wyzwalamy dodatkowe efekty za pomocą kart wspomagających. Ranga kart naszych partnerów wzrasta wskutek przeprowadzonych potyczek, podnosząc siłę ich ataku, HP lub moc efektu dodatkowego. Każde nasze zwycięstwo oceniane jest pod kątem listy specjalnych warunków, a spełnienie każdego z nich (np. używanie tylko jednego typu ataku, wygrana bez ewolucji, wygrana na ostatku życia) dodaje nam niewielką nagrodę w postaci zastrzyku doświadczenia.

Karty Digimonów podzielone są na 5 typów (Property), z których każdy nastawiony jest na inny styl gry. Czerwony (Fire) stawia na wysoką siłę ataku i niskie HP, a jego efekty dodatkowe skupiają się na dalszym podnoszeniu siły ataku. Niebieski (Ice) posiada wysokie HP i niską ofensywę, pozwalając także na leczenie oraz blokowanie ataków przeciwnika. Zielony (Nature) posiada zbalansowane statystyki i jest idealny dla początkujących. Czarny (Darkness) posiada bardzo wysoką siłę ataku i niskie wymagania do ewolucji, jego efekty należą jednak do grupy "wysokiego ryzyka i wysokiej nagrody". Ostatni, brązowy (Rare) nastawiony jest na strategiczną walkę - Digimony tego typu posiadają niskie HP i siłę ataku oraz potężne efekty dodatkowe, powodujące np. zamianę parametrów głównych Partnerów, sprowadzenie ich HP do tego samego poziomu lub zmuszenie przeciwnika do ciągłego wyrzucania kart. Każdy z tych styli uzupełniany jest przez karty wspomagające, widoczne jako znane z Digimon World 1 przedmioty. Ich użycie przed rozpoczęciem ataku pozwala osiągnąć takie efekty jak leczenie, podniesienie siły ataku, wykonanie ruchu poza kolejnością, zmianę typu na inny czy skontrowanie nadchodzącego ataku. Tuzin kart wspomagających można uzyskać tylko poprzez losowe, nieudane fuzje innych kart - noszą one miano "Digi-Jewels" i ograniczone są tylko do jednego egzemplarza na talię.

Gra posiada rozbudowaną sferę end-game, czyli zawartość dostępną dopiero po ukończeniu gry. Główny bohater rozpoczyna wtedy kolejną misję, podczas której odwiedzi jeszcze raz wszystkie napotkane na swojej drodze miejsca, aby zmierzyć się z nowo otwartymi arenami oraz zdobyć niedostępne wcześniej karty ewolucji poziomu Armor.

Gra zdobyła średnie i mieszane recenzje od recenzentów z serwisów i periodyków growych. Do zalet zaliczano wierne odwzorowanie stylu rozgrywki na modłę prawdziwych karcianek stołowych oraz miłe dla oka animacje ataków, a do wad - dość prosty system gry w porównaniu do innych gier tego typu.


Opis opracował: Daaku