Mobile Suit Gundam Side Story: The Blue Destiny

Mobile Suit Gundam Side Story: The Blue Destiny

0,0
0 oceny

Ocena wg platformy:

SAT -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Bandai
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP,   Symulacja
Premiery
Świat:
29.08.1997
Producent:
Bandai
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP,   Symulacja
Premiery
Świat:
29.08.1997

Mobile Suit Gundam Side Story: The Blue Destiny - opis gry

Mobile Suit Gundam Side Story: The Blue Destiny (w oryginale Kidou Senshi Gundam Gaiden: THE BLUE DESTINY) jest kompilacją trzech gier akcji opartych o uniwersum serialu anime Mobile Suit Gundam. Została ona wydana w sierpniu 1997 r. w Japonii na konsolę Sega Saturn. Zarówno za developing, jak i dystrybucję odpowiadała firma Bandai.

W skład trylogii The Blue Destiny wchodzą trzy tytuły tworzące zamkniętą całość fabularną i opowiadającą zamkniętą historię. Są to Mobile Suit Gundam Side Story I: Blue Fear (oryg. Senritsu no buru, data wydania 20 września 1996), Mobile Suit Gundam Side Story II: Those Who Inherit the Blue (oryg. Ao o uketsugu mono, data wydania 6 grudnia 1996) oraz Mobile Suit Gundam Side Story III: Those Who Are Judged (oryg. Sabaka re shisha, data wydania 7 marca 1997).

Dalsza część tekstu pod wideo

Na przestrzeni trzech gier poznamy historię Yu Kajimy - młodego pilota Sił Federacji Ziemskiej (Earth Federation Forces), którego oddział zajmuje się testami polowymi nowych technologii przed ich wprowadzeniem do masowej produkcji. Podczas jednego z rutynowych zadań zostają oni zaatakowani przez nieznany model niebieskiego Mobile Suita - jego brutalny i nieprzewidywalny styl walki sprawia, że młody pilot cudem uchodzi z życiem. Po powrocie do bazy, Yu zostaje przydzielony do testowego pilotowania tej samej jednostki, która wcześniej go najechała - prototypu eksperymentalnego robota RX-79BD-1 o kryptonimie Blue Destiny. Dzięki zainstalowanemu w kokpicie modułowi EXAM System, Blue Destiny może wprowadzać pilota w stan podwyższonej percepcji i reakcji, emulujący zdolności bojowe Newtype'ów. Podczas kolejnych misji, a także kolejnych potyczek z elitarnym pilotem zwanym "Paladynem Zeonu", Nimbusem Schterzenem, Yu przekona się, jak bardzo niebezpieczny okaże się EXAM System...

W odróżnieniu od poprzednich gier z serii Mobile Suit Gundam opartych o niekanoniczne historie, trylogia Blue Destiny porzucała perspektywę ukazywania akcji zza pleców pilotowanego robota na rzecz widoku z jego kokpitu. Sprawiało to, że grom znacznie bliżej było strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby (FPS) niż do zwyczajowych symulatorów przypominających np. serię Armored Core. W kolejnych misjach, rozgrywanych nie tylko o różnych porach dnia i nocy, ale także w innych terenach (miasta, pustynne pola, zaśnieżone góry) stawaliśmy na czele drużyny trzech Mobile Suitów, a w skład naszego arsenału wchodziły pistolety maszynowe z ostrą amunicją, nagłowne karabinki (head vulcans), miotacze promienne czy granaty odłamkowe. Podczas potyczek dużą rolę odgrywała mobilność - poza strafingiem pilot miał do dyspozycji także skoki oraz kontrolowane silniki odrzutowe do nagłych zmian prędkości oraz kierunku.

Postacie i maszyny z The Blue Destiny przewijały się później przez inne gry z podserii Side Story, m.in. Mobile Suit Gundam: Encounters in Space, Mobile Suit Gundam: Journey to Jaburo czy Mobile Suit Gundam: Crossfire/Target in Sight. Trylogia weszła także w skład Mobile Suit Gundam Side Stories - wydanej na PlayStation 3 kompilacji spin-offów uniwersum Mobile Suit Gundam.

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper