Jikkyou Oshaberi Parodius
1706V

Jikkyou Oshaberi Parodius

Jikkyou Oshaberi Parodius
  • Producent: Konami
  • Wydawca: Konami
  • Wersja językowa: Japońska
  • Premiery
  • Świat: 13.12.1996
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina
  • Liczba graczy: 1-2

Jikkyou Oshaberi Parodius to scrollowana strzelanka (tzw. shmup) wyprodukowana i wydana przez Konami. Tytuł ukazał się pierwotnie na SNES-ie, a następnie został też przeniesiony na PlayStation, Saturna i PSP (w tym ostatnim przypadku jako część składanki). Seria Parodius powszechnie uważana jest za parodię Gradiusa.

Założenia, jak to w shmupie, są proste. Nasz podopieczny porusza się (przeważnie) w prawą stronę ekranu próbując wyeliminować nacierających zewsząd przeciwników. Gra oferuje aż szesnaście grywalnych postaci, które nierzadko nawiązują do innych produkcji Konami. Mamy tu zatem statek Vic Viper z Gradiusa, pingwina Pentaro z Penguin Adventures, latającą ośmiornicę Tako noszącą czapkę bejsbolówkę, wróżkę Memim, kota Mike’a oraz innych cudaków. Co ciekawe, każda z postaci posiada unikalne zdolności przydające się w różny sposób w trakcie zmagań.

 

Jikkyou Oshaberi Parodius w odróżnieniu od poprzednich części (ta jest trzecia) daje nam możliwość dostosowania stopnia trudności do własnych potrzeb. Natomiast już podczas właściwej rozgrywki możemy zbierać rozmaite dopałki pozwalające radzić sobie z rzeszami nieprzyjaciół. Power-upów jest kilka rodzajów - upgrade broni, osłona, zwiększenie gabarytów podopiecznego, bomby, megafon demolujący przeszkadzajki rozmaitymi sentencjami, lasery oraz fioletowy dzwonek niszczący wszystko, co znajduje się w danej chwili na ekranie. Na końcu plansz, które czasami nawiązują do innych produkcji Konami, czeka na nas starcie z bossem.

 

Wersje na PlayStation i Saturna otrzymały kilka nowości. Jest to dodatkowa postać, zmieniony układ niektórych leveli, nowe levele, nieco upiększona oprawa graficzna oraz tryb multiplayer, w którym dwóch graczy może ter

Podobne gry