Lunar: The Silver Star
1439V

Lunar: The Silver Star

Lunar: The Silver Star
  • Producent: Game Arts
  • Wydawca: Sega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 16.06.1992
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

Lunar: The Silver Star to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Game Arts i zlokalizowana przez Working Designs. Tytuł został stworzony z myślą o Mega-CD, przystawce będącej napędem CD do Mega Drive. Remake TSS ukazał się na PlayStation, Saturnie, PC (tylko Japonia) oraz PSP.

Akcja gry dzieje się na planecie zwanej Srebrną Gwiazdą, która krąży z kolei wokół wielkiej Niebieskiej Gwiazdy. Produkcja Game Arts skupia się historii Alexa, niemego bohatera pragnącego zostać tzw. Dragonmasterem, czyli ogólnie rzecz biorąc osobą, która wraz z mocą smoków, dba o porządek na świecie. Jak to jednak zwykle w takich sytuacjach bywa, Alex zostaje wciągnięty w intrygę, której realizacja może zagrozić istnieniu planety.

 

The Silver Star to dość standardowy japoński RPG. Wydarzenia śledzimy dzięki kamerze zawieszonej nad miejscem akcji. Podczas przygody podróżujemy po świecie odwiedzając różne miejscówki -- przyjazne lub nieprzyjazne -- oraz wchodzimy w interakcję z napotykanymi postaciami. Tytuł korzysta z dobrodziejstw nośnika CD, czego owocem są wstawki przerywnikowe, voice-acting oraz generalnie lepsza jakość sfery audio.

 

Walki, jak wspomnieliśmy, toczymy z losowo napotykanymi przeciwnikami, system zaś jest turowy (o częstotliwości tur decyduje parametr odpowiedzialny za szybkość). Oprócz typowych czynności jakie możemy wykonać, takich jak atak fizyczny, użycie zaklęcia, przedmiotu, ucieczka, istnieje też możliwość nastawienia sztucznej inteligencji (komenda AI), by działała bez naszej ingerencji. Patent ten sprawdza się jako wygodne rozwiązanie zwłaszcza przy słabszych przeciwnikach. Ciekawa jest też możliwość wysondowania napotkanego oponenta. Jedna z postaci, Nall, który nie uczestniczy w starciach, informuje bowiem o naszych szansach na wygraną.

 

Gra nie należy do najtrudniejszych, ale twórcy zaimplementowali tu jeden przyjemny myk wcale nie tak oczywisty w momencie premiery. Otóż przegrywając walkę nie musimy wgrywać save’a, możemy zamiast tego zacząć od checkpointu.

Podobne gry