SKLEP
Sonic 3D: Flickies' Island
3074V

Sonic 3D: Flickies' Island

Sonic 3D: Flickies' Island
  • Premiery
  • Świat: 30.11.1996
  • Europa: Luty 1997
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Platformowa
  • Liczba graczy: 1

Sonic 3D Blast to platformówka, w której gracz obserwuje akcję z perspektywy izometrycznej. Tytuł pierwotnie ukazał się na Segę Genesis, następnie jednak został przeniesiony na Saturna. Powodem tego stanu rzeczy były problemy z developingiem Sonic X-treme - pierwszej prawdziwej trójwymiarowej gry z maskotką Niebieskich, która ostatecznie nigdy nie trafiła do sprzedaży.

Zadaniem Sonica jest takie jak zwykle - pokonać Dr Robotnika, który tym razem przemienił podróżujące między światami ptakopodobne Flickies w niebezpieczne roboty.

 

W przeciwieństwie do poprzednich części, które były dwuwymiarowymi platformerami, w Sonic 3D Blast akcję obserwujemy z kamery zawieszonej nad naszym podopiecznym. Zadaniem na każdym poziomie danego Aktu (Act) jest znalezienie pięciu Flickies i umieszczenie ich w dużym pierścieniu. Jeśli nam się uda, przechodzimy dalej. Akt składa się z trzech mniejszych leveli - dwa są tradycyjne, trzeci stanowi z kolei walkę z bossem.

 

W przypadku gdy Sonic otrzyma obrażenia, posiadane w danym momencie Flickies rozbiegają się. W takim momencie ich kolor decyduje o zachowaniu. Te różowe/pomarańczowe szukają Sonica, natomiast zielone i czerwone spacerują sobie po mapach (czerwone potrafią nawet skakać, co sprawia, że trudniej je złapać).

 

W grze, oprócz wypełniania głównej wytycznej, zaliczamy również specjalne levele, w których celem jest zgarnięcie Chaos Emeralds. Gameplay przypomina wtedy bardziej klasyczne części serii, gdyż pędzimy w nich na złamanie karku po z góry wytyczonej drodze. Zdobycie siedmiu świecidełek nagradzane jest dobrym zakończeniem i bonusowym etapem. Żeby jednak otrzymać dostęp do takiego specjalnego poziomu, musimy najpierw odnaleźć Knucklesa i Tailsa, a następnie oddać im pięćdziesiąt pierścieni.

 

Wersja z Saturna różniła się nieco od tej z Segi Genesis. Lepszej jakości jest w niej opening, poprawiono nieco grafikę, a także nagrano zupełnie nową ścieżkę dźwiękową oraz dodano nowe specjalne poziomy. Grę oceniano jednak przeciętnie na obu platformach.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme