Fairy Fencer F
3385V

Fairy Fencer F

Fairy Fencer F
  • Producent: Compile Heart
  • Wydawca: NIS America
  • Wersja językowa: Japońska
  • Premiery
  • Świat: 19.09.2013
  • Europa: 19.09.2014
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

Fairy Fencer F to japoński eRPeG wyprodukowany przez studio Compile Heart na PlayStation 3. Tytuł wchodzi w skład większego przedsięwzięcia zwanego Galapagos RPG. Przy produkcji gry brali udział kojarzeni z serią Final Fantasy Yoshitaka Amano (concept arty) oraz Nobuo Uematsu (muzyka), a także scenarzysta anime Toshiki Inoue (m.in. Dragon Ball Z).

Sceną gry jest świat, w którym niegdyś walczyły ze sobą dwa bóstwa - jedno dobre, drugie złe. Nie rywalizowały jednak bezpośrednio, ale za pomocą specjalnych broni używanych przez innych. Długi, wyniszczający konflikt nie wyłonił zwycięzcy - potężni rywale przepadli w końcu na dobre w mrokach historii. Akcja Fairy Fencer F rozgrywa się po latach, w dalekiej przyszłości, gdzie wspomniane bronie nazywane są “furies”, a ich użytkownicy to “fencerzy”. Głównymi bohaterami historii są Fang i Tiara, która zbiera “furies”, by przywrócić do życia dobrą boginię.

W Fairy Fencer F twórcy wiele uwagi poświęci systemowi. Podczas walki używamy trzech przycisków pod które podpinamy umiejętności. Naszą bronią są “furies”, które posiadają zdolność transformacji, tzn. początkowo mogą przypominać wielki miecz, a w trakcie combosa zmienić kształt i przybrać formę gnata lub topora. Skille posiadają różne właściwości (wybijają np. przeciwnika w powietrze) i w połączeniu z dobrym wykorzystaniem “furies” jesteśmy w stanie odpalić dłuższego, zżerającego mnóstwo HP combosa.

Transformować mogą się również nasi podopieczni gdy poinformuje o tym specjalny wskaźnik. Postaci, której zafundujemy coś takiego, rosną na pewien czas statystyki i może odpalić normalnie niedostępny atak specjalny.

“Furies” mogą też przydać się poza walką. Gracz ma bowiem dzięki nim możliwość wpływania na lokacje odgrywające rolę dungeonów. Zmienić można w ten sposób liczbę otrzymywanego doświadczenia lub zwiększyć częstotliwość przedmiotów ‘wypadających’ przeciwnikom. Kij ma jednak dwa końce - niektóre ustawienia odbijają się też na nas. Dla przykładu jeśli chcemy zadawać dwa razy większe obrażenia musimy mieć na względzie, że dwa razy silniejsi będą również napotykani oponenci.

Recenzje

Podobne gry