Legacy of Kain: Soul Reaver

Legacy of Kain: Soul Reaver

Ocena wg platformy:

PC 8.8
PS3 8.5
PS Vita 8.6
PSP 8.4
PSone 8.7
DC 8.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Crystal Dynamics
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
16.08.1999
Europa:
1999
Producent:
Crystal Dynamics
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
16.08.1999
Europa:
1999

Legacy of Kain: Soul Reaver - opis gry

Legacy of Kain: Soul Reaver jest grą action-adventure wyprodukowaną przez studio Crystal Dynamics i wydaną przez Eidos Interactive na PlayStation i Sege Dreamcast. Tytuł fabularnie nawiązuje do Legacy of Kain: Blood Omen. Jego bezpośrednia kontynuacja, Soul Reaver 2, pojawiła się na PlayStation 2.

Akcja dzieje się w Nosgoth 1500 lat po wydarzeniach ukazanych w Blood Omen. Kain (główny bohater BO) zdołał zemścić się na ludzkości, budując na gruzach jej królestw nowe imperium i ustanawiając sześć klanów, którymi kierują jego synowie. Jednym z nich jest Raziel, który przed swoim władcą otrzymuje “dar” w postaci skrzydeł. Bojąc się, iż podkomendny może mu kiedyś zagrozić, Kain szykuje straszną karę za to zuchwalstwo - najpierw łamie mu skrzydła, a następnie zrzuca z przepaści do wiru wodnego. Kain nie przewiduje jednak, że ze zdradzonym synem sprzymierzy się bóstwo, które przywróci go do życia w formie istoty potrafiącej podróżować między światem żywych i umarłych. Zyskując niespodziewaną szansę, Raziel poprzysięga zemstę.

Dalsza część tekstu pod wideo

W Soul Reaver akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Raziel ma zadanie wybić ród wampirów przyczyniający się do postępującego uwiądu Nosgoth, przy okazji walcząc z pomniejszymi sługusami, rozwiązując zagadki i zaliczając sekcje platformowe. Nasz podopieczny potrafi szybować dzięki szczątkowym skrzydłom, ale jego najważniejszą umiejętnością jest możliwość przeskakiwania pomiędzy światem materialnym i duchowym (jeden jest lustrzanym odbiciem drugiego). Podróżując w ten sposób możemy się natknąć na nieobecne w jednej wersji rzeczywistości przejścia i platformy, warto jednak podkreślić, iż będąc w świecie materialnym Raziel stale traci energię życiową (co da się naprawić pożerając dusze pokonanych wrogów).

Przebijając się przez Nosgoth Raziel natrafi oczywiście na swoich braci. Pokonując ich, otrzymuje dostęp do nowych zdolności (jak pływanie i energetyczne pociski). Bohater w takich sytuacjach może używać różnych broni, jak włócznie, miecze i topory. W ostateczności pozostają mu do dyspozycji jeszcze gołe ręce.

Oprócz tego gra zachęca do wysilenia szarych komórek przy zagadkach. Tych trochę się nazbiera, jednak głównie polegać one będą na przestawianiu różnych obiektów w celu dostania się do przycisków lub do miejsc pozornie poza naszym zasięgiem.

Legacy of Kain: Soul Reaver zostało w swoim czasie dobrze ocenione przez graczy i recenzentów, choć grę Crystal Dynamics cechowało też kilka bolączek, takich jak powtarzalny gameplay. Z krytyką spotkała się również fabula, której developerowi nie udało się przedstawić w całości - niezbędny był w związku z tym sequel, który trafił na PlayStation 2 dwa lata później.

Wideo - Legacy of Kain: Soul Reaver

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (82)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper