Theatrhythm Final Fantasy
4945V

Theatrhythm Final Fantasy

Theatrhythm Final Fantasy
  • Producent: Indies Zero
  • Wydawca: Square Enix
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 16.02.2012
  • Europa: 06.07.2012
  • Polska: 27.07.2012
  • Gatunek: Muzyczna
  • od lat 12
  • przemoc

Theatrhythm Final Fantasy to gra rytmiczna, opracowana przez studio Indies zero i wydana przez Square Enix na Nintendo 3DS i iOS w 2012 roku. Do gry zaimplementowano utwory muzyczne z najbardziej znanych odsłon Final Fantasy.

Rozgrywkę podzielono na trzy podstawowe tryby: Series (gdzie zaliczamy po kolei po 5 motywów muzycznych z każdego Finala - wstęp, trzy wybrane przez twórców gry utwory oraz zakończenie), Challenge (gdzie masterujemy wybrane kawałki) oraz Chaos Shrine, czyli swoisty dungeon, w którym przechodzimy kolejne "poziomy", zaliczając losowo wybierane utwory (wiele z nich usłyszeć możemy jedynie w tym trybie). Wspomnę, że kolejne części serii spojone zostały za pomocą stylistycznego triku, polegającego na przeistoczeniu występujących w nich postaci oraz kluczowych monstrów w swoje kreskówkowe odpowiedniki.

Zawarte w grze kompozycje podzielono na trzy kategorie. W Field Music, zawierającym głównie utwory z map poszczególnych "Fajnali", bohater pomyka przez lasy, łąki i inne typowe scenerie, zaś zabawa urozmaicona jest elementem polegającym na wodzeniu stylusem w górę i w dół. Celem jest dotarcie do końca planszy (gdzie czeka premia w postaci jakiegoś przedmiotu) zanim skończy się utwór. Bardziej dynamiczny przebieg ma Battle Music, w którym nasza drużyna walczy z oddziałami wroga, zawierającymi poza regularnymi przeciwnikami charakterystyczne postacie w rodzaju Sephirotha czy Kefki. Trzeci tryb to Event Music. Tutaj podczas zabawy, w tle wyświetlane są sceny z danej części FF (co ciekawe z japońskiej wersji), a "linia rytmiczna" nie przesuwa się z lewej strony w prawą, lecz dla odmiany krąży po całym ekranie.

W grze pojawiają się elementy RPG, a na samym początku zabawy tworzymy własną drużynę. Wyższe parametry postaci oznaczają mniejsze straty, gdy przestajemy nadążać za pędzącymi po ekranie znacznikami. Z czasem przydatne okazują się dodatkowe zdolności oraz zgromadzone przez nas przedmioty, używane automatycznie np. gdy poziom HP postaci spadnie poniżej pewnego poziomu lub gdy wykonamy odpowiednio długie combo. By było ciekawiej, nieużywanie tego typu ułatwień jest premiowane. Poczynania gracza nagradzane są m.in. dodatkowymi postaciami, kartami bohaterów, utworami i filmami.

Najmocniejszą stroną TFF jest ścieżka audio, zawierająca po kilka utworów z każdej z 13 części Final Fantasy w tym One Winged Angel z Final Fantasy VII i At Zanarkand z Final Fantasy X. Wszystkie utwory dostępne są w oryginalnych wersjach, niezależnie od tego, czy są to 8-bitowe popiskiwania, brzdąkanie MIDI czy wykonywane przez orkiestrę motywy z nowszych odsłon FF.

Podobne gry