Damnation
4030V

Damnation

Damnation
  • Premiery
  • Świat: 22.05.2009
  • Europa: 22.05.2009
  • Polska: 22.05.2009
  • Gatunek: Strzelanina, Platformowa
  • Liczba graczy: 8
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 18
  • online
  • przemoc

Damnation jest trzecioosobową strzelaniną osadzoną w realiach steampunk, wyprodukowaną przez studio Blue Omega Entertainment i wydaną przez Codemasters w maju 2009 roku na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Damnation zostało zmiażdżone przez krytykę i legitymuje się jedną z najniższych średnich ocen spośród wszystkich gier na PS3, PC i X360.

Świat przedstawiony w Damnation to Wojna Secesyjna w realiach steampunk właśnie. Władzę nad Ameryką przejmuje niejaki Prescott. Udaje mu się ta sztuka dzięki robotom, wielkim karabinom i tajemniczemu serum, które daje jego żołnierzom nadludzką siłę. Gracz wciela się w Hamiltona Rourke, członka gangu rebeliantów, który musi powstrzymać despotę. Gra podzielona jest na kilka etapów, w trakcie których zadaniem naszego bohatera i jego towarzyszy jest dostać się z punktu A do punktu B, eliminując po drodze zastępy wrogów. Po eliminacji zagrożenia, kolejny kawałek drogi jest spokojny.

Poziomy w Damnation zbudowane są tak, aby gracz musiał wykorzystać akrobatyczne umiejętności bohatera. Rourke jest niezwykle wygimnastykowany, dlatego bez większych problemów potrafi chodzić po gzymsie, przeskoczyć przez rozpadlinę czy podciągnąć się do okna na pierwszym piętrze. Wspinaczki to niejedyne urozmaicenie gameplayu od ciągłych wymian ognia, gdyż sporą część kampanii spędza się prowadząc motocykle zdolne jeździć po ścianach. Wymiany ognia mogą przysporzyć problemów wielu graczom, gdyż ciężko jest wycelować, a i tak nie ma to większego sensu, ponieważ pociski mają przedziwną trajektorię lotu. Bez względu też na to, z czego strzelamy, nie czuć siły, odrzutu czy skuteczności broni. Deweloper uwzględnił za to możliwość przechodzenia kampanii w kooperacji z drugim graczem.

Oprawa graficzna w Damnation prezentuje się słabo. Postacie są kanciaste, przenikają przez ściany, otoczenie straszy pikselami, a do tego prędkość gry pozostawia wiele do życzenia. W jednej chwili liczba klatek zwalnia, innym razem przyspiesza do prędkości rzędu stu pięćdziesieciu na sekundę. Lepiej wypada strona audio, gdzie solidny poziom prezentuje ścieżka dźwiękowa.

Podobne gry