Gungriffon Blaze
1397V

Gungriffon Blaze

Gungriffon Blaze
  • Producent: Game Arts
  • Wydawca: Swing! Deutschland
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 10.08.2000
  • Europa: 12.07.2002
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina
  • Liczba graczy: 1

Gungriffon Blaze to gra akcji z udziałem mechów wyprodukowana przez japońskie studio Game Arts (twórców serii Grandia) i wydana w Europie przez Swing!. Blaze to trzecia odsłona serii Gungriffon i pierwsza, która ukazała się oficjalnie poza granicami Japonii (poprzednie części trafiały na Segę Saturn).

Akcja gry rozgrywa się w stosunkowo niedalekiej przyszłości, kiedy świat został zdewastowany w wyniku III Wojny Światowej. Państwa podzieliły się na wrogo do siebie nastawione frakcje i tylko jedna z nich -- Sojusz Zachodni (Western Alliance) -- jest w stanie ponownie przywrócić pokój, a co z tym idzie utracony dobrobyt. W Gungriffon Blaze stajemy po stronie tych właśnie sił, jako członek elitarnego oddziału, a naszym głównym zadaniem jest stawienie czoła organizacji próbującej wprowadzić nowy porządek świata.

 

Wydarzenia obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Na przejście czeka sześć scenariuszy, przy czym każdy stawia przed nami jakieś inne zadanie: może to być znalezienie i zniszczeniu celu, albo przejęcie nad czymś kontroli. Różnorodność poziomów jest spora - znajdziemy tu rozległe, otwarte obszary, a także ‘ciasne’ tereny miejskie.

 

Przed rozpoczęciem misji decydujemy, jaki zabierzemy ze sobą sprzęt. Gungriffon Blaze nie oferuje może jakichś kosmicznych możliwości w tym zakresie, ale obstawanie przy domyślnych broniach niekoniecznie musi być dobrym rozwiązaniem. Wytyczne misji, jak wspomnieliśmy, bywają różne, i różne może być też podejście do taktyki. Przy niektórych zadaniach wystarczy bowiem zrobić zadymę, a przy innych musimy być bardziej uważni. Na naszej drodze zetkniemy się z różnymi rodzajami jednostek nieprzyjaciela: innymi mechami, czołgami itd.

 

Gungriffon Blaze cieszył się uznaniem graczy, stając się jednym z niszowych hitów PS2. Warto wspomnieć, że gra chodziła w 60 klatkach na sekundę - i nie zwalniała ani na chwilę, nawet przy większych wybuchach.

Podobne gry