Advance Wars: Dark Conflict (DS)

Advance Wars: Dark Conflict (DS)

Advance Wars: Dark Conflict
  • Wersja:
  • Premiery
  • Świat: 21.01.2008
  • Europa: 25.01.2008
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strategiczna
  • Liczba graczy: 1-4
  • od lat 12
  • wulgarny język
  • przemoc

Ocena społeczności

7.916 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Advance Wars: Dark Conflict to strategia turowa wyprodukowana przez Intelligent Systems i wydana przez Nintendo na NDS-a. Dark Conflict to czwarta część serii Advance Wars. Gra nie miała fabularnych związków z poprzednikami, oferując zupełnie nową, mroczniejszą wizję świata.

Akcja dzieje się w postapokaliptycznej rzeczywistości, a fabuła kręci się wokół 12. batalionu sił zbrojnych Rubinelle, kraju, który przed niszczycielskim deszczem meteorytów prowadził trwającą od stu lat wojnę z Lazurią. Żołnierze próbują pomóc niedobitkom egzystującym w nowej rzeczywistości, ale niestety ludzkość generalnie nie jest zainteresowana budową nowego, lepszego świata. Rubinelle i Lazuria zaczynają wojować dalej, co więcej, z ukrycia za sznurki zdaje się pociągać tajemnicza organizacja, której na rękę jest postępujące zniszczenie.

 

Trzon rozgrywki w Dark Conflict nie uległ zmianie względem poprzedników. Nadal mamy tu do czynienia ze strategią turową, w której naprzeciw siebie stają dwie armie, a nasze zadanie polega głównie na zniszczeniu wszystkich jednostek lub przejęciu bazy nieprzyjaciela. Podczas bitew znaczenie mogą mieć warunki pogodowe, mgła wojny ukrywająca pozycje nieprzyjaciela oraz umiejętności oficerów dowodzących (które jednak nie mają aż takiego znaczenia jak w Dual Strike).

 

W Dark Conflict czeka na nas  26 fabularnych misji (plus 38 treningowych), pomiędzy którymi śledzimy bieg historii. Po potyczkach zakończonych sukcesem nasze działania zostają poddane ocenie. Zmiany zaszły w balansie rozgrywki. Doszły oczywiście zupełnie nowe jednostki, nowe rodzaje terenów (np. ruiny i wzburzone morze) rzutujące na przebieg starć, ograniczono zdolności oficerów dowodzących, a także zaimplementowano system rozwoju dla zwykłych jednostek (raz z kolejnymi niszczonymi oddziałami wroga nasi podkomendni mogą wejść na wyższy poziom).

 

Gra posiada multiplayer dla maksymalnie czterech osób - mniej niż w Dual Strike, ale twórcy dodali za to funkcje sieciowe (grać można i ze znajomymi, i przypadkowymi osobami). Gracze w multiplayerowych potyczkach mają do wyboru grubo ponad sto map, a ponadto dzięki edytorowi są również w stanie tworzyć swoje własne plansze.

Podobne gry