Escape from Tethys (PS4)

Escape from Tethys (PS4)

Escape from Tethys
  • Producent: Sometimes You
  • Wydawca: Sometimes You
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 12.07.2018
  • Europa: 12.07.2018
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Zręcznościowa, Akcja, Platformowa
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 7

Ocena społeczności

-0 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Zręcznościowa gra eksploracyjna z mechanikami rozwoju postaci odblokowującymi dostęp do kolejnych obszarów w odwiedzonych już lokacjach – słowem Metroidvania. 

Zręcznościowa gra eksploracyjna z mechanikami rozwoju postaci odblokowującymi dostęp do kolejnych obszarów w odwiedzonych już lokacjach – słowem Metroidvania. 

Fabularnie jesteśmy inżynierem zbrojeniowym wysłanym do fabryki broni na planecie Tethys aby podgonić prace nad projektami badawczymi. Jak to zazwyczaj bywa na miejscu zastajemy niezły „bałagan” i sami musimy ratować się z opresji. Podczas eksploracji możemy się natknąć na szczątki informacji o planecie i ośrodku badawczym pozostawione w różnych terminalach oraz bankach danych które znajdujemy podczas eksploracji. Jak na grę zręcznościową fabuła wydaje się być wystarczająco interesująca aby nadać trochę głębi rozgrywce, ale jak ktoś chce się skupić tylko na czysto zręcznościowych charakterze gry można ją śmiało pominąć.

Nasz główny bohater przedzierający się przez labirynty korytarzy i ostępy wrogów – w skrócie „ludzik”, na początku wyposażony jest w strzelającą broń o ograniczonym zasięgu i potrafi skakać czyli tradycyjne: iksem skaczesz, kwadratem strzelasz wystarczy do opanowania pierwszych etapów rozgrywki. W miarę rozwoju postaci dochodzą kolejne elementy sterowania wykorzystujące pozostałe przyciski kontrolera. Do dyspozycji mamy mapę poziomów, która nie jest dostępna od początku rozgrywki, trzeba ją sobie znaleźć. W trakcie eksploracji odnajdujemy ulepszenia broni i umiejętności postaci, terminale do zapisu stanu rozgrywki oraz teleporty, pozwalające szybko przemieszczać się do wcześniej odwiedzonych lokacji. Teren charakteryzuję się różnymi biomami oddającymi wnętrza fabryki, powierzchnię oraz wnętrze planety. Po drodze napotykamy różnorodnych przeciwników, a na końcu każdej lokacji czeka nas walka z bossem. 

Graficznie widać wzorowanie się autora produkcji na klasykach gatunku z przełomu lat 80/90. Najbardziej widoczne jest podobieństwo do serii Mega Man. Gra prezentuje dostateczny poziom oprawy wizualnej, muzyka w stylu retro także jest na dostatecznym poziomie. Trochę ubogo wypadają efekty dźwiękowe, które nie w pełni oddają to co dzieje się na ekranie, trochę ich za mało i są mało zróżnicowane.

Dla kogo jest ta gra? Jeśli jesteś wychowany na produkcjach lat ’80 i wczesnych ’90 lub jesteś fanem gatunku szybko się w niej odnajdziesz i będziesz dobrze się bawił, chcąc sprostać stawianemu przez nią wyzwaniu. Jeśli nie, możesz spróbować, ale gra jest oldschoolowo trudna i wymaga wielokrotnego pokonywania tych samych etapów w celu opanowania techniki ich przejścia. 


Opis opracował: MightyAl13