Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning
174V

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning
  • Producent: Kaiko
  • Wydawca: THQ Nordic
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 18.08.2020
  • Europa: 18.08.2020
  • Polska: 18.08.2020
  • Gatunek: RPG akcji
  • Liczba graczy: 1

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning to gra action-RPG wyprodukowana przez studio Kaiko i wydana przez THQ Nordic. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Był on remasterem Kingdoms of Amalur: Reckoning.

Galeria - Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning
  • Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning
  • Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning
  • Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning
  • Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning
  • Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning
  • Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning
  • Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning
  • Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning

Fabuła

Akcja gry toczy się w fantastycznym świecie Amalur, w którym istnieje kilka królestw. Państwa egzystują obok siebie w pokoju do czasu rozpoczęcia wielkiej wojny przez Gadlowa, króla Faelands, ponieważ jest on przekonany, że bóstwo, w które wierzy, odrodzi się na wschodzie. My wcielamy się tu w bohatera (lub bohaterkę) nazywanego Fateless One, co oznacza, że jest on kimś bez przeznaczenia - rzecz w Amalur trudna do wyobrażenia, gdyż los każdej istoty jest z góry ustalony. Po przebudzeniu się w masowym grobie, do czego dochodzi dzięki tzw. Studni Dusz, eksperymentu niejakiego Fomorousa Huguesa, musimy dowiedzieć się prawdy o swoim pochodzeniu.

Rozgrywka

Zmagania rozpoczynamy od stworzenia własnej postaci. Zadecydować możemy nie tylko o wyglądzie i płci, ale też o rasie i bóstwie opiekuńczym. Od decyzji zależą bonusy i perki, jakie otrzyma nasz/nasza Fateless One.

Kingdoms of Amalur posiada zręcznościowy system walki. Do dyspozycji mamy przeróżne rodzaje broni, zarówno te sprawdzające się na krótkim dystansie i na długim, przedmioty, zaklęcia (ich użycie reguluje mana), możliwość klecenia combosów, dokonywania efektownych egzekucji nieprzyjaciół, umiejętności w rodzaju bloku i uniku czy wskaźnik wściekłości, po którego nabiciu rośnie nasz potencjał bojowy. Od czasu do czasu starcia urozmaicają także sekwencje QTE.

W grze nie brakuje systemu rozwoju. Po każdym wbitym poziomie doświadczenia możemy inwestować w różne specjalizacje, np. alchemię, skradanie, zdolności perswazji itd. Potencjał bojowy postaci można też podnosić za pomocą ekwipunku. 

Rozgrywka sprowadza się nie tylko do walki. Oprócz tego możemy np. wchodzić w interakcję z NPC-ami. Konwersować z nimi, okradać, zabijać etc. Nasze działania mogą mieć następnie swoje konsekwencje.

Przy tworzeniu Kingdoms of Amalur: Reckoning udział brali m.in. Ken Rolston (twórca mechaniki rozgrywki do Obliviona), R.A. Salvatore (sławny amerykański pisarz fantasy) i Todd McFarlane (autor komiksu „Spawn”).

Nowości

Edycja Re-Reckoning oferuje poprawioną oprawę audio-video i wszystkie rozszerzenia wydane po premierze pierwowzoru.

Podobne gry